Reguli dure pentru șoferi: Teste de adicție, interdicția de a mai conduce în orice țară UE, după ridicarea permisului

×
Codul embed a fost copiat

Un șofer care are permisul suspendat într-o țară UE nu va mai putea conduce în niciun stat membru, iar șoferii începători vor avea o “perioadă de probă” de doi ani, în care vor avea restricții de viteză pe drumurile publice.

O nouă directivă în acest sens a fost adoptată de curând în Parlamentul European (PE), iar țările membre au obligația să o transpună în legislația națională.

Pe de altă parte, controlul medial obligatoriu ar putea include si un test de adicții, precum drogurile sau alcoolul. Această prevedere se află încă in discuție, în Parlamentul European.

“Vedem foarte multe cazuri în care oameni cu probleme de adicții de diverse substanțe au generat accidente extrem de grave, și cred că e nevoie să-i verificăm pe acești oameni”, a afirmat europarlamentarul Vlad Gheorghe, intr-un interviu pentru EURomania, emisiune realizată de corespondentul Știrilor Pro TV la Bruxelles, Camelia Donțu.

Șoferii vor putea avea permisul de conducere și în format digital, pe telefon. Nu vom primi amendă dacă nu îl avem pe cel fizic

Vlad Gheorghe: “Atenție, permisul fizic rămâne, dar dacă vrem să-l avem doar electronic, pe telefon, pe tabletă, pe laptop, și să ne deplasăm în oricare țară din Uniunea Europeană, se va considera că avem permisul valabil atunci când ne oprește orice fel de organ de poliție rutieră de oriunde.

Citește și
radar franta
Directivă UE pentru șoferii care comit infracțiuni grave la volan. Permisul poate fi luat în orice stat din blocul comunitar
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Nu o să primim amendă, nu o să avem niciun fel de problemă dacă n-avem permisul fizic. Este alegerea fiecărui cetățean. Permisul fizic va rămâne.

Va fi la fel de valabil ca și varianta electronică numai că fiecare cetățean va avea opțiunea pe care să-l folosească sau pe amândouă în același timp.”

În prezent, unui șofer nu i se poate ridica permisul de conducere decât în țara unde a fost emis. Acest lucru se va schimba

Vlad Gheorghe: “Ți se ridică dreptul de a conduce în Spania. Și totuși poți să conduci în Germania și in România, nu pentru că ai dreptul, ci pentru că autoritățile respective nu știu că nu mai ai dreptul să faci acest lucru.

Atenție mare, o sancțiune dată în oricare dintre state, te urmărește oriunde mergi, și dacă nu o să mai ai dreptul în România să conduci, nu o să mai ai dreptul in un niciunul dintre celelalte state membre.

Camelia Donțu: Este vorba în principal de infracțiuni grave de consum de alcool și de droguri. Deci, oriunde, în orice stat al Uniunii Europene ești prin băut sau drogat la volan, rămâi fără permis?

Vlad Gheorghe: “Se va aplica legislația statului în care s-a întâmplat fapta respectivă.”

Control medical obligatoriu cu test pentru adicții. “E o ștampilă în plus, care poate salva vieți”

Camelia Donțu: Aceasta ar fi o noutate pentru România, in cazul în care s-ar aplica această normă.

Vlad Gheorghe: “Ar fi o noutate și pentru România, ar fi o noutate pentru foarte multe dintre celelalte țări membre. Dar, repet, eu cred că trebuie să mergem în această direcție, deși știu că poziția țărilor nordice, a Germaniei, este că ar fi birocrație în plus și ar fi încă o ștampilă de care au nevoie oamenii ca să-și refacă permisul de conducere. Dar e o ștampilă care poate salva vieți.”

Parlamentul European vrea ca permisul de conducere pentru autoturisme și motociclete să fie valabil pentru 15 ani. Sunt păreri diferite însă, în ceea ce-i privește pe șoferii trecuți de 70 de ani.

Camelia Donțu: Comisia Europeană vrea să reducă valabilitatea permiselor de conducere pentru persoanele de peste 70 de ani. Este și ceea ce vrea Parlamentul României. Pe de altă parte, Parlamentul European nu susține acest lucru pe motiv că ar fi discriminatoriu. Cum se va alinia legislația la acest punct?

Vlad Gheorghe: “Vedem din nou o diferență foarte mare de gândire între țările nordice și în special Germania, Olanda, chiar și Belgia, deci partea de nord-vest a Europei și restul, inclusiv sudul. Italia susține controalele medicale și faptul că persoanele peste o anumită vârstă trebuie să aibă niște condiții speciale. Cred că se va pune un prag minim pentru toate țările de vârstă, ulterior fiecare țară având dreptul, să-și facă regulile proprii peste pragul respectiv.”

Șoferii începători vor avea o perioadă de probă de doi ani. Nu vor avea voie să circule cu viteza maximă admisă

Vlad Gheorghe: “Avem nevoie să avem din ce în ce mai mulți oameni care au dreptul de a conduce. Și dacă vrem să facem asta, pentru că vedeți că avem o lipsă de șoferi profesioniști, vrem să mergem pe posibilitatea ca persoanele de 17 ani să înceapă școala și să poată să conducă în timpul școlii de șoferi dacă sunt însoțiți de o persoană care are permis de conducere deja cu o anumită experiență.

Și la fel, odată ce și-au luat permisul și sunt conducătorii auto începători, să aibă niște reguli care să îi facă ceva mai atenți, respectiv niște limite de viteză mai mici pentru persoanele respective, astfel încât să reducem posibilitatea de a exista accidente grave pentru cei care au mai puțină experiență.”

Camelia Donțu: Și ce ar însemna?

Vlad Gheorghe: “Înseamnă că pe anumite segmente de drum, respectiv autostrăzi, viteza pentru un șofer începător va fi ceva mai scăzută, cam cu 20 km/h în general.”

Camelia Donțu: De când se vor aplica aceste noi norme?

Vlad Gheorghe: “Aș spune că de anul viitor ar fi un termen optimist sau de peste doi-trei ani ar fi un termen mai puțin optimist, dar sper ca anul acesta să avem o variantă finală de text și atunci trebuie să mai lași minim șase luni -un an din momentul adoptării, până când se intră în aplicare, pentru că și toate țările membre trebuie să-și alinieze legislația.”

Articol recomandat de sport.ro
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Citește și...
Țara vecină cu România care oferă permise de conducere gratuite. Care este motivul
Țara vecină cu România care oferă permise de conducere gratuite. Care este motivul

Ungaria oferă începând cu 1 martie peste 1.000 de permise de conducere gratuite cetățenilor săi, pe baza unui proiect guvernamental menit să crească ocuparea forței de muncă și să reducă deficitul de șoferi în transporturi.

Directivă UE pentru șoferii care comit infracțiuni grave la volan. Permisul poate fi luat în orice stat din blocul comunitar
Directivă UE pentru șoferii care comit infracțiuni grave la volan. Permisul poate fi luat în orice stat din blocul comunitar

Șoferii care comit infracțiuni grave la volan pot rămâne fără permis de conducere în orice stat al Uniunii Europene.

Razie pe șoselele din țară. Mai mult șoferi au rămas fără permis de conducere sau au fost amendați
Razie pe șoselele din țară. Mai mult șoferi au rămas fără permis de conducere sau au fost amendați

Un șofer de 25 de ani a fost încătușat de polițiștii din Mehedinți, după ce a fost prins băut la volan și fără permis de conducere.  

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.