Proiectul lui Nicușor Dan de a face numai parcări cu plată în București. Cât ar costa ora
În București șoferii nu vor mai putea să parcheze gratuit. Primarul general vrea să pună la punct o nouă strategie pentru parcările publice. Iar modificările îi vizează și pe cei aflați în trecere, prin oraș.
„Nu îi convingem pe cetățeni să își lase mașina, la intrarea în Capitală, dacă există parcare gratuită în centru", spune edilul, care a inspectat joi, parcarea de tip „park and ride”, din Pantelimon.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dacă şoferii bucureşteni sunt taxaţi acum doar în parcările amenajate, surse din cadrul primăriei susţin că noua strategie prevede să fie taxaţi de fiecare dată când îşi lasa maşina într-o zonă centrală. Indiferent dacă parchează pe trotuar sau lângă bordură.
Măsura este inspirată din vestul Europei sau al României. La Viena, o oră costă peste 2 euro, oriunde parcaţi. Şi la Oradea, parcarea pe orice stradă din centru costa 4 lei oră.
În Bucureşti, cea mai scumpă parcare administrată de primărie costa până la 10 lei oră. Noua strategie ar putea introduce preţul de 1.5 lei oră, doar că îl vor plăti toţi şoferii, nu doar cei care găsesc loc în parcările amenajate. Plata se va face prin sms sau aplicaţie.
Responsabilii din primărie vor fi dotaţi cu aparate cu GPS şi vor depista maşinile pentru care nu a fost plătită parcarea. Amenda ar putea fi trimisă în plic, dar cuantumul nu a fost stabilit deocamdată.
Şoferii care locuiesc în zonele centrale vor beneficia de un abonament.
„Nu sunt de acord, cum să fim de acord. Sunt atâtea maşini pe străzi, unde le parcam, pe bloc?" spune un cetățean nemulțumit.
Bucureștean: „Cu toate că sunt parcări şi la Obor, şi peste tot, toată lumea preferă să nu plătească nimic.”
Reporter: Ați fi de acord să plătiţi?
Bucureștean: „Da."
Primarul general spune că sunt puţine parcări amenajate în Bucureşti, dar suficiente spaţii gratuite pe domeniul public.
Nicusor Dan, primarul Capitalei: „Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani, şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului."
Primarul dă exemplul parcării din zona Pantelimon. A costat 20 de milioane de euro, este aproape terminată, dar se teme că şoferii nu-şi vor lăsa maşinile acolo, când intră în Capitală, şi să-şi continue drumul cu mijloacele de transport în comun.
Aceasta investiţie a fost lansată în 2011. Patru primari s-au perindat de atunci până acum la putere, iar parcarea din zona Pantelimon este în sfârşit gata, însă în proporţie de 99%. Mai trebuie montat un transformator electric pentru ca maşinile să poată parca aici. Acesta lucru se va întâmpla abia în noiembrie anul acesta.
Ioan Pârlog, constructor: „A fost gestionat proiectul de 4 primari generali aleşi şi de 7 primari interimari."
O altă parcare de tip Park and Ride, construită la Străulești, este mai mult goală. În Bucureşti, 5 şoferi se bat pe un loc de parcare. Ca să elibereze locuri, primăria generală promite să ridice maşinile abandonate şi să construiască mai multe parcări la intrarea în Capitală.