Primele probleme la noua stație de metrou "Tudor Arghezi". De ce timpul de așteptare a trenurilor va fi mai mare
Capitala are o nouă stație de metrou. "Tudor Arghezi" este prima din proiectul care urmează să lege comuna Berceni de București.
Astfel, cei care intră prin sud în București își pot lăsa mașinile aici și să-și continue drumul cu metroul. În prezent, din cauza lucrărilor la autostradă și a traficului intens, câțiva kilometri sunt parcurși și în două ore.
Călător: "Stau în Popești Leordeni și am venit special să văd inaugurarea".
Așa arată cea mai recentă stație de metrou a Capitalei. Aflată în prelungirea Magistralei 2 sau Magistrala Corporatiștilor, așa cum este cunoscută, stația face legătura cu nordul Capitalei, până la Pipera. Pe această magistrală circulă zilnic aproximativ 200 de mii de călători.
Statia de metrou "Tudor Arghezi" este construită la suprafață. Peronul este la parter, iar pe cele 2 etaje construite se afla spatiile administrative. Statia este completata de un pasaj pietonal, care traversează Șoseaua Berceni, dar si de o parcare de 350 de locuri.
O perioadă, accesul de la stația din Berceni până la "Tudor Arghezi" se va face în sistem pendulă, pe o singură linie, așa că timpul de așteptare va fi mai mare.
Mariana Miclăuș, director Metrorex: "Sistemul de semnalizare și automatizare a traficului nu a fost finalizat în integralitate. Avem asigurări că acesta se va finaliza într-o perioadă nu foarte lungă, poate până la finalul anului. Sistemul pendulă presupune un interval de circulație de opt minute, iar pe relația Berceni - Pipera trenurile vor cicula la un interval de patru minute".
O oră de parcare va costa 50 de bani, însă o perioadă cei care își vor lăsa mașina aici nu vor fi taxați, spun autoritățile locale.
E primul pas către prelungirea liniei de metrou spre comuna Berceni.
Urmează în următoarele săptămâni o dezbatere publică pentru a stabili exact modificările pe care planul urbanistic din Berceni trebuie să le sufere.
Acum, însă, locuitorii din comuna Berceni sau cei care intră în Capitală prin partea de sud trebuie să îndure traficul. Lucrările la Autostrada 0 îngreunează și mai mult traseul.
Femeie: "Două ore când e aglomerat, o oră jumate".
Reporter: "Și la întoarcere, seara?".
Femeie: "Eu mă întorc la 9 seara, deci în 15 minute".
Șofer: "Ia uitați-vă aici, 45 de minute până la Constantin Brâncoveanu".
Șofer de TIR: "Cred că fac o oră. Foarte mult!".
Reporter: "Cât faceți de obicei?".
Șofer de TIR: "De obicei făceam 15-20 de minute până la centură".
Stația de metrou Tudor Arghezi a costat aproximativ 50 de milioane de euro, cu fonduri nerambursabile. Ultima magistrală construită în București a fost finalizată în 2020, când au fost date în folosință 10 stații din cartierul Drumul Taberei.
Metrorex a anunțat când vor începe lucrările pentru magistrala M6
Reprezentații Metrorex au anunțat că în primăvară vor începe lucrările pentru tronsonul 1 Mai - Tokyo, stația din apropierea celui mai mare centru comercial din nordul Bucureștiului. Câte stații include tronsonul ne spune colega mea Bianca Ghiță. Bună seara, Bianca.
Primul lot al acestei magistrale include sașe statii, ultima fiind Tokyo. Ea va fi construită în dreptul podului rutier de lângă cel mai mare complex comercial din nordul orașului.
Vor fi trei ieșiri, de o parte și de alta a soșelei București -Ploiești, așadar oamenii vor avea acces rapid atât la magazinele din partea dreaptă cât și la cele din partea stângă a șoselei.
Termenul de executie al lucrarilor pentru acest tronson este de patru ani. Cuprinde șase stații și are un traseu de 6,6 kilometri.
Reprezentanții Metrorex au anunțat că în luna decembrie ar urma să primească autorizația de construire, iar cel târziu în luna martie vor ieși în teren "cârtițele" acele mașinării care vor săpa în subteran.
Întreaga Magistrală 6, care va ajunge până la aeroportul Otopeni, va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou.