Primăria unei comune a desființat cozile de la ghișee și a digitalizat complet sistemul
Birocraţia continuă să sufoce România, deşi suntem în plină eră a tehnologiei, când orice plată, a unui impozit de pildă, ar putea fi rezolvată mult mai uşor de pe telefon sau calculator.
În timp ce în ţară este haos, cei din primăria Şelimbăr arată că totul depinde de voinţa oamenilor. Aşadar, au reuşit să digitalizeze tot sistemul pentru cetăţeni şi nimeni nu mai aşteaptă la ghişee.
Pentru digitalizarea primăriei din Şelimbăr, una dintre cele mai dezvoltate comune din ţară, autorităţile au plătit 80.000 de lei, din bugetul local. În ultimul deceniu, zona s-a extins, iar populaţia s-a triplat, ajungând acum la aproximativ 15.000 de locuitori.
Marius Grecu, primarul comunei Șelimbăr: "Acest proiect a pornit din dorinţa de a le uşura timpul liber al cetăţenilor."
Oamenii pot depune, de pildă, cereri pentru certificate de urbanism, adeverinţe agricole, pot plăti taxe, impozite şi amenzi.
"S-a dinamizat procesul de a lua şi preda aceste hârtii de care nu mai scăpăm niciodată", spune un locuitor.
Implementat de un an şi jumătate, sistemul a redus din costurile operaţionale ale primăriei cu 30 la sută. Toate documentele sunt arhivate acum electronic, iar costurile pentru serviciile poştale au scăzut şi ele cu 20 la sută.
Sunt însă infinit mai multe zone sufocate de birocraţie.
În comuna Tileagd, din Bihor, la serviciul agricol de exemplu oamenii încă vin cu dosare pline cu zeci de pagini de documente.
Liviu Hosu, viceprimar comună Tileagd: "Asta presupune că multe probleme s-ar rezolva mult mai rapid. La taxe şi impozite ar fi utilă, poate sunt unii care ar dori să îşi plătească taxele şi impozitele on-line."
Cei de la Casa de Asigurări de Sănătate din Braşov primesc online documente şi cereri de la pacienţi. În schimb, pentru a ridica tot ce au cerut, oamenii trebuie să se deplaseze la sediul instituţiei.
Ancuța Daisa, purtătorul de cuvânt al CAs Braşov: "Casa de Asigurări de Sănătate are implementate proceduri şi sisteme prin care se pot transmite online, în sistem securizat, documentele solicitate de asiguraţi."
În ceea ce priveşte Starea Civilă, de pildă, Guvernul a anunţat că va face un proiect de informatizare, care va fi gata abia peste 3 ani, cât va dura scanarea actelor din arhive.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
Sursa: Pro TV
Etichete: primarie, digitalizare, birocratie, selimbar,
Dată publicare:
28-10-2018 07:56