Prețurile pentru închirierea unei mașini au crescut de 10 ori de la începutul pandemiei de COVID-19

×
Codul embed a fost copiat

Cu zborurile internaționale suspendate și transportul cu autocarul interzis, cei care trebuie să plece neapărat din țară sunt nevoiți să închirieze o mașină.

Pot plăti și de șase ori mai mult decât înainte de pandemie, dar dau banii pentru că se grăbesc să ajungă la serviciu ori să rezolve probleme urgente. Ei trebuie să fie pregătiți și la frontieră, pentru că statele europene au impus anumite condiții în această perioadă dificilă.

George studiază Medicina în Cluj-Napoca, iar soția sa este cetățean francez. Pentru că trebuia să ajungă neapărat în Franța, au închiriat o mașină pentru care au plătit de 10 ori mai mult decât înainte de pandemie.

George Cobuz, client: „Trebuia să plecăm pentru examenul de rezidențiat al soției. Ambasada Franceză a refuzat să ne ajute. Ei au voie să se înscrie o singură dată la examenul de rezidențiat, după care nu mai au dreptul să se înscrie. Singura variantă care ne-a rămas a fost să închiriem o mașină. Suma pentru închirierea mașinii a ajuns undeva la 2.790 de euro”.

La o societate comercială din București, de exemplu, aproape 30% dintre comenzi vin de la cei care vor să plece din țară.

Citește și
Cercetare
Cercetătorii români primesc finanțare internațională pentru lupta împotriva Covid-19
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Andreea Somnea, șef de vânzări la firma de închiriere de mașini: „Comparativ cu anul trecut, am avut o creștere semnificativă a cererilor cu predare în străinătate, în special de la clienții străini care aveau nevoie să se repatrieze, dar și de la clienții români care doreau să ajungă la locul de muncă din străinătate”.

Deplasarea cu mașina este mai sigură, însă confortul costă.

Mihai Fertig, directorul unei companii de închiriere de mașini: „Tarifele sunt destul de mari, pentru că mașinile sunt returnate pe platforme. Încep de la 500 de euro, de exemplu pentru Viena, și pot să ajungă și la 1.000, 1.200 de euro. Majoritatea cererilor sunt pentru Austria, Germania și Franța”.

Atenție, însă, și la condițiile de călătorie, pentru că riscați să fiți întorși de la granițe.

În multe state europene pot intra doar rezidenții sau străinii cu permis de ședere, însă doar cei care lucrează în sistemul sanitar, transport marfă sau în instituții. Sau trebuie să prezinte dovezi că au o problema urgentă.

În alte state, se poate întra mai ușor, dar și acolo trebuie să respectați anumite reguli.

Croații, de pildă, va îndeamnă să trimiteți un email Poliției de Frontieră cu motivul pentru care vreți să intrați în țară. Dacă ei vor considera că este justificat, aveți undă verde. Pentru Austria, în schimb, aveți nevoie de un certificat medical tradus într-o limba de circulație internațională care să ateste că nu aveți COVID-19. În Marea Britanie, Estonia sau Slovenia, veți intra obligatoriu în carantină pentru două săptămâni.

După ce clientul ajunge la destinație, mașinile sunt preluate de angajații firmei de închirieri. Sunt apoi dezinfectate și pregătite pentru următoarea cursă.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Planul de redresare post-pandemie, prezentat în Parlamentul European. Câți bani va primi România
Planul de redresare post-pandemie, prezentat în Parlamentul European. Câți bani va primi România

România va primi 33 de miliarde de euro, din care 21 nerambursabile, pentru repornirea economiei și investiții, dacă programul propus miercuri, de Comisia Europeană va fi adoptat de Parlamentul European.

Cercetătorii români primesc finanțare internațională pentru lupta împotriva Covid-19
Cercetătorii români primesc finanțare internațională pentru lupta împotriva Covid-19

Patru proiecte ale Universității din Galați, selectate din aproape două mii de propuneri, ar putea aduce terapii și echipamente noi în lupta cu noul virus.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.