"Prefer sa salvez ilegal". Raed Arafat cere o analiza la rece a procedurilor si a institutiilor pentru a evita alte tragedii

×
Codul embed a fost copiat

Doctorul Raed Arafat, secretar de stat in cadrul Ministerului Sanatatii, a vorbit, la Stirile PRO TV, despre operatiunea de salvare a victimelor accidentului aviatic din Muntii Apuseni.

Doctorul Arafat a luat apararea echipelor de salvare care i-au cautat pe supravietuitorii accidentului aviatic din muntii Apuseni, spunand ca e normal sa dureze mai mult timp cautarea, pentru ca aria de cautare era raspandita.

"Lumea trebuie sa inteleaga ca, atunci cand nu ai tintit locul in care te duci, e o situatie in care stai ore intregi sa cauti.

Nu putem reprosa echipelor de salvare, Au facut tot efortul, cu date limitate.

In secunda cand cineva i-a gasit, mecanismul a mers mai repede."

Raed Arafat, la Stiriel PRO TV

Intrebat despre informatia conform careia doctorul Zamfir a avut la dispozitie un telefon inteligent, cu GPS, pe care il putea folosi pentru localizare, Arafat a decarat ca, din informatiile sale, semnalul telefonic in zona era slab si nu a permis descarcarea de pe Internet a unei aplicatii de localizare.

Citește și
Aura Ion
PORTRETUL Aurei Ion. Visa o iubire ca-n povesti si lupta sa ajunga cardiolog in trupele NATO. Marea intrebare a parintilor ei
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Doctorul Arafat a dat ca exemplu accidentul aviatic din 2006, in care a fost umplicat un elicopter al SMURD:

"Uneori, dureaza si 12 si 24 de ore, in munte. Muntele nu e ca strada. Cand a cazut elicopterul SMURD in pasul Tihuta, undeva in munte, am avut coordonatele GPS si altitudinea, dar si atunci a durat interventia cateva ore."

Conform declaratiilor doctorului Arafat, la fata locului a existat o coordonare centrala, asigurata  de un inspector sef adjunct, de la ISU Alba, care avea comanda si controlul.

Rolul sau a fost  coordonarea integrala si integrata a tuturor structurilor care au participat la operatiunea de salvare: SMURD, pompieri, salvamont.

La fata locului, a fost trimis cel mai apropiat centru de comanda mobil, de la Mures, in ideea ca trebuie sa fie comanda integrata.

Intrebat despre stirea ca serviciile de informatii avea la dispozitie aparatura necesara pentru localizarea mai rapida a supravietuitorilor, dar nu nu au fost de acord sa isi ofere ajutorul, pentru ca nu aveau mandat judecatoresc, Arafat a declarat ca:

"Eu prefer sa salvez ilegal, decat sa las oamenii sa nu fie salvati."

Pentru viitor, Arafat recomanda analiza, la rece, a operatiunii, pentru ca greselile facute sa nu se mai repete:

"Trebuie sa avem proceduri, responsabilitati clare, sa nu sunam sefi.

Pe anumite sectoare, exista proceduri clare, pe alt sectoare, procedurile trebuie integrate."

Raed Arafat a criticat comunicarea cu presa, spunand ca trebuie facuta o comunicare mai buna cu media, continua, din ora in ora, sau cand situatia o  cere.

Un ofiter media ar fi putut infirma zvonurile care au fost transmise de televiziuni, despre starea victimelor.

Despre viitorul aviatiei medicale

Arafat a  declarat ca avionul SMURD-ului, disponibil la Inspectoratul General de Aviatie, este la dispozitia tuturor structurilor statului care au nevoie de el.

Aeronava are la activ, in cateva luni de utilizare, 64 de misiuni, din care 2 misiuni de transplant.

Aparatul, aflat in prezent la Aerostar Bacau, pentru o revizie de rutina, va fi ramane, conform legii, si la dispozitia Agentiei Nationale de Transplant.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Adrian Iovan, PORTRETUL pilotului-erou care a murit ca sa-si salveze pasagerii. Marea dorinta ramasa neindeplinita
Adrian Iovan, PORTRETUL pilotului-erou care a murit ca sa-si salveze pasagerii. Marea dorinta ramasa neindeplinita

In vara, Adrian Iovan ar fi implinit 56 de ani. Dar soarta nu a mai avut rabdare cu el sa-i permita sa-si invite prietenii la un pahar de sampanie si sa mai ramana pe pamant ca sa-si vada baiatul mare.

PORTRETUL Aurei Ion. Visa o iubire ca-n povesti si lupta sa ajunga cardiolog in trupele NATO. Marea intrebare a parintilor ei
PORTRETUL Aurei Ion. Visa o iubire ca-n povesti si lupta sa ajunga cardiolog in trupele NATO. Marea intrebare a parintilor ei

Visa la o iubire ca-n povesti si o cariera ca-n filme. Pacat insa, ca visele s-au prabusit din inalt si s-au frant odata cu aripile Aureliei.

Raed Arafat a explicat pentru Stirile ProTV de ce avionul de 1 milion de euro este in revizie la Aerostar Bacau
Raed Arafat a explicat pentru Stirile ProTV de ce avionul de 1 milion de euro este in revizie la Aerostar Bacau

Culmea, in vreme ce doctorii aflati in avion au fost la un pas de moarte, in hangar sta un aparat de zbor performant si ultra-rapid, utilat pentru transporturi umanitare.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.