Podul peste Dunare, care va uni localitatile Calafat si Vidin, va fi gata in ianuarie 2013
Podul peste Dunare care va uni localitatile Calafat si Vidin va fi gata abia in luna ianuarie a anului viitor, termenul de finalizare a lucrarilor fiind intarziat de partea bulgara, partea romana terminand lucrarile de infrastructura in proportie de 95%.
Autoritatile romane, impreuna cu comisarul european Johannes Hahn, au vizitat, sambata, podul pentru a vedea care este stadiul lucrarilor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Comisarul european nu s-a declarat un tehnician sau specialist in inginerie, datele despre lucrari fiindu-i puse la dispozitie de autoritatile romane, dar s-a bucurat sa vada ca si sambata, muncitorii lucrau la infrastructura podului.
"Vizitez acest pod pentru ca este un simbol, intrucat reuste intr-adevar sa uneasca doua popoare ale Europei. Am muncit multi ani pentru a ajunge la acest nivel al lucrarii si speram ca la finalul anului sa fie edificat si finalizat. si infrastructura va fi finalizata odata ce podul va putea fi folosit, iar acest lucru ajuta la o mai buna colaborare, nu doar intre Bulgarie si Romania, pentru ca in toata aceasta regiune, pe o suprafata de 630 de kilometri exista un singur pod, iar acum avem altul si speram ca in timp sa avem mai multe poduri, pentru ca este nevoie ca acestea sa faca o mai buna legatura intre cele doua natiuni, pentru a deveni un real suport pentru activitatile de comert si oportunitati pentru ca oamenii sa interactioneze nu doar folosind feriboturile", a declarat comisarul european, Johannes Hahn.
Delegatul Uniunii Europene a fost insotit de ministrul de Interne, Ioan Rus, de prefectul judetului Dolj, Elena Costea, de presedintele Consiliului Judetean Dolj, Ion Prioteasa, dar si de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Vasile Preda.
Vasile Preda a declarat ca amanarile de la un an la altul pot fi puse pe seama constructorilor bulgari.
"Precizez ca nu este vina partii romane, este vina vecinilor si prietenilor bulgari. Noi am executat infrastructura conexa rutiera in proportie de 95 la suta si in proportie de 88 la suta, infrastructura feroviara. Cea rutiera are 8,7 kilometri, iar cea feroviara 6,2 kilometri. Costurile se ridica la 69 de milioane de euro, fara TVA. Banii sunt din fonduri mixte, buget si fonduri europene", a declarat Vasile Preda.
El a precizat ca termenul de finalizare a podului este ianuarie 2013.
Delegatia romano-europeana a vizitat apoi lucrarile de pe malul bulgaresc al Dunarii, iar comisarul european a mai spus ca spera sa poata veni si cand va fi ceremonia de inaugurare a podului.
Termenul de finalizare initial era 2010, apoi acesta s-a amanat de la an la an intrucat partea bulgara nu a reusit sa finalizeze lucrarile.