Peste 80% dintre mașinile BMW din România, implicate cel puțin o dată într-un accident. „Te invită să mergi mai repede”
Peste 80% dintre mașinile marca BMW înamtriculate în România ar fi fost implicate cel puțin o dată într-un accident.
Asta arată un studiu recent, iar specialiștii au ajuns la concluzia că vina o poartă șoferii care vor să iasă în evidență, iar din această cauză conduc agresiv ori nu respectă regulile de circulație. Topul mărcilor de mașini avariate este completat de Honda, Hyundai, Porsche și Mitsubishi.
Imaginile cu un BMW care a circulat pe linia de tramvai ca să depășească maşinile care aşteptau regulamentar la semafor au ajuns virale pe internet. Mai ales că, enervat, vatmanul a lovit cu tramvaiul autoturismul care-i bloca drumul.
Potrivit unui studiu realizat de o platformă de verificare a autoturismelor, mașinile BMW sunt și cele mai mai avariate din România. 4 din 5 ar fi fost implicate într-un accident, adică peste 80% din cele înmatriculate.
Costel Ban, instructor de conducere defensivă: „BMW-ul este o mașină foarte bună, care te scoate cumva în evidență. Mașina te invită cumva să mergi mai repede. Posesorul unei asemenea mașini nu vrea să rămână cumva în coloană, vrea să fie întotdeauna primul. Și pentru asta cumva depășește la semafor sau încalcă reguli de circulație. Aici mai apare și numărul de mașini care sunt pe piață, cu cât sunt mai multe mașini cu atât probabilitatea ca ei să fie implicați într-un număr mai mai mare de accidente”.
Honda, Hyundai, Porsche și Mitsubishi completează primele 5 locuri ale clasamentului. În cazul autoturismelor marca Honda, explicația ar fi că sunt preferate adeseori de șoferi începători, fără experiență.
O altă explicație ar fi că unele mașini sunt cumpărate la mâna a doua după ce au fost implicate in accidente și încă au probleme tehnice.
Matas Buzelis, expert în domeniul auto și șeful departamentului de comunicare al carVertical: „Dacă cumpărătorii își iau mașini în condiții rele, aceste mașini ar putea fi periculoase pentru siguranța traficului, dar din moment ce în aproape fiecare țară europeană este obligatorie inspecția tehnică pe care trebuie să o treci în fiecare an ei pot controla calitatea mașinilor și atunci acesta este motivul pentru care șoferii sunt vinovați pentru accidente”.
Din păcate, ne lipsește și educația rutieră, spun specialiștii.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă: „Trebuie să se implice statul român, dar nu se implică în educarea șoferilor, începând de la școala generală pentru că devii șofer, devii participant la trafic înainte de a avea permis de conducere. În toată lumea civilizată sunt tot felul de programe ca să ții șoferul la zi și pregătit sau atenționat din când în când, dar și trecut prin anumite forme de teste”.
La polul opus, mașinile care au fost implicate în cele mai puține accidente sunt Alfa Romeo, Renault, Jeep, Peugeot, și Nissan.