Peste 10.000 de romani au cerut construirea Autostrazii Pitesti-Sibiu, in strada. Efectele negative ale amanarii proiectului
Protest in forta la Mioveni, in Arges. Peste 10.000 de oameni,
cei mai multi angajati la Dacia-Renault, au cerut construirea Autostrazii Pitesti-Sibiu.
Este pentru prima data cand o astfel de manifestatie are loc pentru un proiect de infrastructura.
Lor li s-au alaturat si colegii de la Uzinele Ford din Craiova, cei din portul Constanta si chiar membrii ai sindicatului politistilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Angajatii de la Dacia sustin ca acest tronson de autostrada este vital, mai ales in cazul exporturilor pentru ca fabrica sa isi mentina un nivel competitiv pe piata.
Principalul motiv pentru care oamenii sustin ca au iesit in strada este amanarea construirii Autostrazii Pitesti-Sibiu, pentru care, in urma cu cativa ani, a fost facut un proiect de fezabilitate care, insa, a expirat.
Protestatarii spun ca lipsa acestui tronson afecteaza intreaga zona si industria auto. Iar locurile lor de munca nu mai sunt sigure.
Dumitru Costin, lider BNS: "Daca se amana spre finalul lui 2020 lansarea acestui proiect investitional riscam sa pierdem peste 100.000 de locuri de munca in Romania. Ar trebui sa le fie rusine tuturor celor care conduc aceasta tara".
Angajatii Uzinei Dacia-Pitesti spun ca fara o autostrada pierderile, la export, sunt foarte mari si vor creste in anii urmatori.
Ilie Miu, presedintele federatiei sindicale "Automobilul Roman": "Un calcul pe fiecare masina livrata pe trailer in conditiile in care pe Valea Oltului cad pietre, stiti bine, daca se intampla un accident foarte greu se reia traficul, este in jur de 50 de euro pe bucata de automobil."
Nici macar promisiunile facute de ministrul Dan Sova care a declarat ca lucrarile ar putea incepe peste doi ani si terminate, poate, pentru jumatate din distanta, pana in 2018, nu i-au linistit pe protestatari. Este mult prea tarziu, spun ei.
Ion Iordache, vicelider Sindicatul Automobile Dacia: "Investitorii puternici se vor retrage din Romania, pierdem o industrie care e de varf in oricare lume, avem doua fabrici de masini: Fordul si Dacia".
La protest au participat si angajati din Energie, Posta, Politie, Sindicatul portuar Constanta, dar si de la Uzinele Ford din Craiova.
Dan Sova a venit cu o replica dupa protest:
"Va informez inca o data, public, si sper cu ocazia aceasta sa ajunga la urechile cat mai multor oameni: Sibiu – Pitesti se face. Nu este in concurenta in niciun caz cu tronsonul Sibiu – Brasov pentru bunul si simplul motiv ca Sibiu – Pitesti este finantat din fonduri de coeziune si Sibiu – Brasov este finantat din fonduri de dezvoltare regionala. Au surse de finantare diferite, nu se afla in competitie, asa cum in mod gresit s-a retinut in spatiul public.
In data de 3 martie s-au declansat la CNADNR procedurile pentru selectia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmand sa dureze maximum 6 luni, cu tot cu eventuale contestatii.
Pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti exista o suma de 28 de milioane de euro pusa la dispozitie de Comisia Europeana in alocarea 2007 – 2013.
Dupa ce se termina studiul de fezabilitate in 12 luni, urmeaza procedurile de aprobare a lui, se va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura 6 luni. Daca punem 6 luni acum, 12 si cu 6, in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu – Pitesti.
Vreau sa precizez ca sunt primul dintre ministri care a inceput munca la tronsonul de autostrada Sibiu – Pitesti. Ministrii PDL, fie ca a fost vorba despre Traian Basescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu fost in stare sa realizeze nici macar un studiu de fezabilitate serios. Aceasta ar fi fost prima conditie pentru a se incepe lucrarile. Ministrii PD-L au propus doar un studiu de fezabilitate in 2008, facut de mantuiala si ca atare respins de catre Comisia Europeana."