Circulaţia pe Pasajul Domneşti a fost deschisă. Proiectul de 536 de metri a fost finalizat după 16 ani | GALERIE FOTO
Circulaţia pe Pasajul Domneşti a fost deschisă, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Este un moment aşteptat de ani de zile, atât de cei care locuiesc în zonă, cât şi de cei care tranzitează Centura Capitalei. Prin deschiderea circulaţiei pe acest pasaj, este eliminat un punct de blocaj care, mulţi ani, a provocat disconfortul celor din trafic din cauza intersectării la nivel a Centurii Bucureşti. După deschiderea circulaţiei inclusiv pe pasajele Berceni şi Olteniţa, ambuteiajele din traficul rutier în zona de sud a Bucureştiului vor fi eliminat”, a notat ministrul Transporturilor, conform Agerpres.
Pasajul Suprateran Domneşti are o lungime de 0,536 kilometri şi lucrările au fost finanţate prin POIM, fonduri externe nerambursabile 2014 - 2020, cu valoarea de 91,552 milioane de lei, fără TVA.
Alegeri 2024
11:28
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Până unde poate merge puterea primului om în stat conform Constituției
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
Pasajul Domneşti, împreună cu alte obiective de infrastructură, a fost gândit şi implementat de CNAIR la sfârşitul anului 2017 pentru fluidizarea traficului la nivelul municipiului Bucureşti.
Pasajul Domnești a fost deschis astăzi. A fost nevoie de 16 ani pentru finalizarea construcției
De 16 ani, locuitorii din vestul Capitalei așteaptă ca această construcție să fie finalizată. Inelul de legătură cu centura comunică cu celelalte două autostrăzi.
Deschiderea circulaţiei pe pasajul suprateran de la Domneşti a avut loc astăzi, 11 noiembrie 2022, datorită colaborării „constructive” dintre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi antreprenor.
„Este un moment aşteptat de mult timp de bucureşteni, dar şi de cei care tranzitează Capitala pe Centura Bucureşti. Colaborarea constructivă dintre CNAIR şi antreprenor a dat rezultate", a scris ministrul, pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.
Sorin Grindeanu a subliniat că ritmul susţinut pentru acest proiect, menţinut indiferent de anotimp, „face posibilă acum deschidere circulaţiei pe acest pasaj”.
Lucrările au început abia în 2019
Contractul pentru podul de la Domneşti a fost semnat în 2017, cu o valoare de 20 de milioane de euro. Constructorul, firma Straco, a explicat faptul că lucrările au pornit cu întârziere pentru că în zonă nu se făcuseră exproprierile, din zonele deținute de populație și firme. Lucrările au început în aprilie 2019, o dată cu vizita fostului ministru al transporturilor, Răzvan Cuc, la șase luni după primele demolări. Aproximativ 100 de proprietăți au fost afectate de exproprierile de interes public, dar oamenii în zonă așteaptă construcția supraterană care să fluidizeze traficul de 16 ani, când au fost întocmite primele proiecte.
În 2018, autoritățile promiteau că va dura doi ani construcția pasajului, dar până la urmă, au fost aproape patru.
Noul pasaj va ajuta peste 20.000 de persoane care s-au mutat în ultimii ani atât în Prelungirea Ghencea, cât şi în localităţile din jur. Este o soluţie punctuală, însă. Ca să ajungă în Bucureşti, oamenii trebuie să treacă tot pe această stradă cu o singură bandă pe sens, unde se formează zilnic cozi uriaşe.