Pasajul de la Domnești are un sistem de iluminat ce permite reglarea intensității luminii în funcție de trafic
După aproape 14 ani de la primele promisiuni pentru modernizarea centurii Capitalei și ani de blocaje de la demararea primelor lucrări, Pasajul de la Domnești a fost deschis traficului rutier.
Sensul giratoriu suspendat este primul de acest tip de pe șoseaua de Centură și va prelua traficul din partea de sud-vest a Bucureștiului, una dintre cele mai aglomerate artere. Între timp, o altă zonă aglomerată din Capitală - intersecţia de la pasajul Doamna Ghica - va fi blocată până anul viitor.
Fără tăieri de panglică, autoritățile au deschis pasajul de la Domnești, un moment așteptat ani la rând de miile de șoferi care trec prin zonă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pasajul de la Domnești este primul sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei şi va fluidiza traficul între Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Autostrada Soarelui. Pasajul are un sistem de iluminat public, dotat cu telegestiune ceea ce permite reglarea intensității luminii în funcție de trafic. Pentru pietoni au fost construite două scări de o parte și de alta a rampelor pasajului. Proiectul a avut o valoare de 91 de milioane de lei.
Pasajul va prelua în mare măsură traficul din Prelungirea Ghencea - o arteră foarte aglomerată din Capitală. Rămâne însă o problemă la ieșirea din sens, unde din două benzi de circulație, va rămâne o singură bandă , ceea ce înseamnă că la orele de vârf, mașinile vor sta din nou bară la bară. Și gândiți-vă că această zonă este tranzitată zilnic de aproximativ 35 de mii de mașini.
Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Acest pasaj nu va rezolva definitiv problemele pe centura Capitalei – eforturile trebuie să continue cu celelalte lucrări și cu legătura cu Bucureștiul și aici CNAIR deja săptămâna aceasta a avizat proiectul tehnic pentru lărgirea la patru benzi a încă aproape un kilometru din prelungirea Ghencea.”
Primele promisuni referitoare la Pasajul de la Domnești au fost făcute în urmă cu aproape 14 ani, iar contractul a fost semnat în 2017.
Proiectul ar fi trebuit să fie gata doi ani mai târziu, însă s-a lovit permanent de blocaje. Pe de o parte, autoritățile locale au cerut să fie modificat, pe de altă parte, principalul contructor a intrat în insolvență. Lucrările au fost reluate abia în pandemie, iar actualul constructor spune că mai are de lucru.
Pasajul Domnești este primul dintre cele 4 pasaje construite pe Centura Capitalei care a fost inaugurat.
Pentru tranzitul dinspre A1 către A2, cozile se vor muta în următoarea intersecție cu pasaj în șantier, la Berceni, apoi la al doilea șantier cu sens giratoriu suspendat în lucru: cel de la Popești – Leordeni. Autoritățile promit că cele două pasaje ar urma să fie gata anul viitor în primăvară.
Tot anul viitor, ar trebui să fie ridicate și restricțiile pentru Pasajul Doamna Ghica, restricții care au creat un adevărat haos pe Şoseaua Colentina.
Trei benzi de circulație spre Obor sunt închise, iar traficul a fost deviat pe linia de tramvai, care a fost înlocuit cu un autobuz.