Paguba de 12 milioane de euro pentru CFR, cauzata de romanii care bombardeaza trenurile cu pietre. Harta rutelor periculoase
Aruncatul cu pietre in trenuri ramane un sport de traditie in Romania. De altfel, jucatorii sunt atat de determinati incat le-au provocat o paguba de 12 milioane de euro celor de la CFR Calatori.
Asta pentru ca un geam frontal ajunge sa coste si 10.000 de euro. Cum nu sunt bani de reparatii, garniturile pleaca in cursa cu geamurile fisurate. Astfel de imagini au fost publicate pe internet chiar de cei care se distreaza aruncand cu diverse obiecte in trenuri. In special cu pietre. In felul acesta fac tandari zeci de geamuri. Cele mai vanate trenuri sunt cele noi, cu geamuri mari si late, usor de nimerit.
"Acest tren pare sa fi trecut printr-o adevarata zona de razboi. Efectiv a fost bombardat cu pietre. Am numarat, astfel de geamuri sparte sunt mai bine de 40, adica o treime totalul geamurilor trenului. Prejudiciul adus garniturii este de peste 200.000 de euro”, a relatat Vitalie Cojocari, correspondent ProTV.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Lucrurile sunt foarte grave, spun reprezentantii companiei: "Anual, CFR Calatori inregistreaza un numar de aproximativ 3000 de geamuri sparte. Aruncarea de pietre in zona de gabarit a caii ferate poate pune in pericol siguranta circulatiei."
De altfel, geamurile sunt extrem de scumpe. Unul lateral costa cat o masina la mana a doua, 4000 de euro. Geamul frontal costa cat o masina noua - 10 mii de euro. Daca toate ar fi schimbate acum, pierderile totale ar ajunge la 12 milioane de euro.
Ca sa nu plateasca atat de mult, garniturile circula o perioada cu geamurile sparte. Desi de cele mai multe ori acestea sunt securizate, greu de spart cu o simpla piatra, au fost cazuri in care unii calatori au fost nimeriti. De frica aruncatorilor, Ana Maria nu mai sta la geam.
Ana Maria Mirea, pasager: "Aruncau cu pietre in geam si au lovit cateva persoane. Nu mai stau la geam pentru ca mi-e teama, nu stiu cum se poate sparge un geam si ne poate rani."
"Daca omul nu intelege sa pastreze ce are, si acasa iti pastrezi lucrurile, nu le distrugi, omul atata stie, atata face”, se plange un controlor CFR.
CFR Calatori a facut o harta cu rutele periculoase, in care se arunca des cu pietre. Cele mai multe incidente au loc pe rutele Bucuresti - Fetesti, Bucuresti-Urziceni, Bucuresti - Rosiori. Dar si intre Sibiu-Podul Olt sau Piatra Olt - Caracal.
De frica celor care arunca in trenuri, Orient Express a interzis CFR sa comunice public traseul si programul sau de calatorie prin Romania. In 2012 trei geamuri ale celebrului tren au fost sparte.