Orasul in care 7 milioane de euro nu au fost suficienti pentru a construi un patinoar. Cum se antreneaza micutii sportivi
Un patinoar ultra modern din Mures in care s-au investit peste 7 milioane de euro zace de ani de zile nefolosit pentru ca autoritatile nu mai au bani sa finalizeze ultimele lucrari.
Dureros este insa faptul ca acesta nu este singurul proiect de anvergura de care autoritatile au uitat. Un circuit pentru motociclisti, unic in Europa de Est, a fost abandonat, la fel, din lipsa de fonduri.
In tot acest timp, copii care vor sa devina sportivi de performanta nu au unde sa se antreneze, iar parintii lor au pornit o petitie online pentru a atrage atentia autoritatilor.
Cei mai mici sportivi din echipa de hochei a orasului Targu Mures nu au un patinoar unde sa se antreneze, asa ca iarna merg la cel municipal, deschis tuturor, iar vara schimba patinele cu rolele.
Parinte: "Avem nevoie de patinoar mai ales vara cand conditiile sunt asa cum sunt."
Cladirea imensa unde trebuia sa functioneze cel mai modern patinoar din tara a fost gandita sa poata gazdui inclusiv concursuri internationale.
Mai mult, sala a fost proiectata in asa fel incat sa poata fi tranformata si in sala de baschet sau de volei. Ambitiosul proiect s-a "impotmolit" insa.
Nagy Arpad, antrenor hochei: "Lipseste, dotarea vestiarelor, birourilor, mantinela noua, plexiglas, deci ca sa poti face un concurs de talie internationala. Pe timpul verii suntem aici cu role."
Pana acum, investitiile se ridica la 7 milioane si jumatate de euro, dar mai este nevoie de inca 3. Satui sa mai astepte, locanicii au facut o petitie pentru a salva patinoarul.
Un alt proiect care a ramas deocamdata in aer, in zona, este circuitul pentru sporturile cu motor. Pista, in valoare de 55 de milioane de lei, trebuia sa fie gata in 2013.
Motociclist: "Am avut programat campionat european pe pista asta. Este turnat asfalt pe jumatate, cladirile sunt gata, din pacate probleme sunt acolo cu partea financiara."
Din cauza unor neintelegeri aparute intre autoritati si firma constructoare, lucrarile bat pasul pe loc.
Elek Andras, antrenorul lotului national de enduro din Romania: "Din pacate, in tara noastra exista foarte putine circuite inchise, multe concursuri se organizeaza ori in strainatate, ori pe aeroporturi."
Circuitul ar urma sa aiba o lungime de aproape 4 kilometri.