O investiție de 2 milioane și jumătate de euro zace în paragină, în nordul Capitalei
O investiție de 2 milioane și jumătate de euro zace în paragină la Gara de Nord a Bucureștiului. Vorbim despre celebrele trotuare mobile inaugurate pe vremea primarului general Sorin Oprescu, pline acum de gunoaie.
Ar fi trebuit să lege gara de podul Basarab, o investiție de 200 de milioane de euro care, deși e gata de 10 ani, încă nu are semnată recepția lucrărilor.
În 2013, Primăria Generală se lăuda cu o gară mai modernă și mai civilizată, cu 6 trotuare rulante. Acum după 8 ani, trotuarele arată exact opusul.
„Nu credeam că e mai ușor să construiești decât să legi la curent trotuarul asta”, spunea Sorin Oprescu, fostul primar al Capitalei, în 2013.
Acum, fostul primar susține că CFR ar fi trebuit să le îngrijească.
„La vremea aia am făcut un act cu ăla de la CFR să le îngrijească ei, nu aveam nici o pretenție. Apoi ăla a plecat, a venit altul și cred că s-au pierdut pe drum”, spune acum Sorin Oprescu.
Primăria Generală spune, însă, că trotuarele nu au fost administrate de nimeni pentru că nu ar fi fost niciodată recepționate. Proiectul a venit la pachet cu podul Basarab care, la rândul lui, nu a fost recepționat după ce constructorul a încasat 200 de milioane de euro. Primăria Generală spune că au existat două tentative de recepție în care constructorul a fost obligat să facă „remedieri”: prima în 2015 în mandatul lui Sorin Oprescu și alta când primar era Gabriela Firea. După 10 ani de la inaugurarea podului și a trotuarului rulant, suntem în aceeași situație, doar că trotuarele sunt distruse iar podul începe să ruginească.
O altă investiție de peste 70 de milioane de euro pare să fie tot un eșec. Terminalul Multimodal Străulești, inaugurat în 2018 ar fi trebuit să contribuie la scăderea numărului de mașini din traficul aglomerat. Parcarea înălțată pe 3 etaje are 660 de locuri unde toți cei care vin în București ar putea să-și lase mașina și să se urce în autobuze sau metrou.
Chiar dacă prețul parcării a scăzut de la 1 leu la 50 de bani pe oră și chiar gratis pentru cei care au un abonament la metrou, oamenii nu se înghesuie să-și lase aici mașinile. Preferă să le înghesuie pe străzile aglomerte din București.
În 3 ani de funcționare, în cea mai aglomerată zi, în parcare nu au fost mai mult de 80 de mașini.