Șefii celor două direcții de pașapoarte și-au cerut public scuze
Ministrul de Interne le-a cerut prefectului de Bucureşti şi şefei Direcţiei Paşapoarte să le ceară scuze oamenilor care, luni de zile, au stat la cozi uriaşe pentru documentele de călătorie.
Deşi oficialii anunţaseră că va fi program normal de lucru, doar 4 ghişee dintre cele 14 au fost deschise.
Carmen Dan le-a oferit şi o soluţie miilor de oameni care aşteaptă ore în şir: să meargă şi la alte sedii din Capitală, nu doar la cel din Pipera.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Numai că peste tot este aceeaşi aglomeraţie.
Ministerul de interne i-a convocat la o şedinţa de urgenţă pe şefa direcţiei de paşapoarte, Claudia Vasile, dar şi pe prefectul Capitalei, Adrian Petcu şi le-a solicitat să-şi ceară scuze.
Ambii au fost nevoiţi să explice de ce uşile s-au deschis cu un sfert de ora întârziere luni, când ar fi trebuit că sediul din Pipera să funcţioneze după un program normal.
Cei doi şefi au preferat să lase purtătorul de cuvânt al ministerului să îşi ceară scuze în locul lor. Aşa că imediat după încheierea şedinţei de urgenţă, şefa direcţiei de paşapoarte şi prefectul capitalei au ieşit pe uşa din spate că să evite să dea explicaţii în faţă jurnaliştilor pentru situaţia creată luni când, din 14 ghişee, la sediul din Pipera au funcţionat doar 4.
Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI: "Directorii celor două direcţii îşi cer în mod public scuze."
Mai mult, ministerul susţine că a găsit şi o soluţie la cozile interminabile, după ce vreme de două luni autorităţile nu au făcut nimic pentru a remedia situaţia. Cetăţenii din Bucureşti ar trebui să meargă şi la sediul din piaţă Amzei şi la cele de sector.
Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI: "Avem rugămintea să ne sprijiniţi în vederea popularizării adreselor sediilor de depunere documente şi eliberare a paşapoartelor din sectoarele Capitalei, pentru că cetăţenii să cunoască toate sediile la care pot merge."
În ciuda şedinţei, lucrurile au rămas neschimbate la sediul din Şoseaua Pipera.
Ministerul de Interne a decis că paşapoartele temporare să fie eliberate la toate ghişeele din sediul din Pipera, dar şi la sediul din Piaţă Amzei. Până acum, documentele temporare puteau fi eliberate doar de 3 ghişee din Pipera.
Noul sediu al Direcţiei de Paşapoarte va funcţiona de luni în mall-ul Plaza România
Noul sediu al Direcţiei de Paşapoarte va funcţiona, începând de luni, în centrul comercial Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Bucureşti, urmând să rămână deschise ghişeele din Pipera şi din Piaţa Amzei.
Sediile de eliberare a paşapoartelor din strada Ion Ţuculescu nr. 42, Sector 3, strada Străduinţei nr. 1, Sector 4 şi strada Virtuţii nr. 1-3, Sector 6 vor mai funcţiona doar până vineri, iar de luni se vor muta în mall Plaza.
”Aceste sedii (de eliberare a paşapoartelor - n.r.) funcţionează în regim normal până vineri inclusiv. Ulterior, activitatea serviciilor va fi preluată de sediul nou, deschis într-un complex comercial din Capitală. Data estimată pentru inaugurare este 21 august. Vor rămâne deschise ghişeele din Pipera şi din Piaţa Amzei”, a afirmat Monica Dajbog, la finalul întâlnirii ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan, cu directorul Direcţiei Generale de Paşapoarte şi cu prefectul Capitalei, pe tema analizării cauzelor care au determinat aglomeraţia din ultima perioadă de la oficiile de paşapoarte, inclusiv în zilele de luni şi marţi, declarate libere.
Purtătorul de cuvânt al MAI a precizat că în noul centru vor funcţiona 20 de ghişee, cetăţenii având posibilitatea de a plăti taxele la oficiile bancare şi poştale atât în centrul comercial, cât şi în apropierea lui.
Director Serviciu Paşapoarte: De la sfârşitul lui august nu o să mai întâlniţi asemenea cozi
Directorul Serviciului pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Bucureşti spune că de la sfârşitul lunii august nu vor mai fi cozi atât de mari pentru obţinerea de paşapoarte, el spunând că aglomeraţia este specifică perioadei de vară. De asemenea, el a afirmat că nu există posibilitatea angajării de personal ”sezonier”, care să suplimenteze salariaţii instituţiei pe perioada verii, când numărul solicitărilor creşte foarte mult.
”Suntem în plin sezon estival, înregistrăm cel mai mare număr de cereri, după care de la sfârşitul lunii august o să vedeţi că nu o să mai întâlniţi asemenea cozi şi asemenea presiune. Nu avem posibilitatea să angajăm personal sezonier, nu putem creşte numărul de ghişee, pentru că ne ducem iar la aceeaşi problemă a infrastructurii, pe care am încercat să o dezvoltăm”, a spus directorul Serviciului pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Bucureşti, Emanuel Căţe.
El a precizat că de trei ani se înregistrează ”creşteri trimestriale ale volumului de lucru”.