Nava Flaminia s-a intors in Romania. Bomba toxica, refuzata de americani sau olandezi, va fi reparata la Mangalia
Nava Flaminia a revenit luni in apele teritoriale romanesti. La orele pranzului, vaporul a acostat in Santierul Naval Mangalia, unde va ramane aproximativ patru luni.
Protagonista unui accident de proportii, nava Flaminia, portcontainer ce avea la bord substante chimice periculoase, a stat mai bine de 7 luni, la dana de cereale, chiar in mijlocul orasului Constanta. In urma presiunilor mediatice, dar si a unor anchete penale, a parasit Romania pentru a scapa de deseurile periculoase in alta parte.
Nava, sub pavilion german, a fost avariata grav in iulie 2012, dupa ce la bord a avut loc explozie. Americanii, francezii, olandezii si englezii au refuzat sa o primeasca in porturile lor, din cauza incarcaturii de la bord, considerata toxica.
Alegeri 2024
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
18:39
USR acuză: Ministrul de Interne folosește poliția pentru a-i sancționa pe fanii lui Lasconi pentru mesajele de pe Facebook
Dupa ce, anul trecut, Flaminia a petrecut aproape o jumatate de an in Portul Constanta, unde a fost decontaminata partial, nava a plecat la sfarsitul anului spre Danemarca, unde a fost curatata de deseurile toxice.
Autoritatile sustin ca nava, considerata o bomba toxica, nu reprezinta niciun pericol si tocmai de accea a primit aprobare sa intre in Santierul Naval din Mangalia pentru reparatii, unde va sta intre 2 si 6 luni.
"Nava a fost decontaminata, curatita, s-au luat toate deseurile de pe nava, chimice si cele periculoase produse in urma incendiului de la bord, iar in momentul de fata nava este certificata ca fiind libera de orice pericol nava este goala, nu mai are deseuri la bord, nu mai are nimic", a declarat Mihai Andrei, directorul Autoritatii Navale Romane.
In urmatoarele luni, muncitorii de aici vor inlocui o parte din corpul navei, afectat grav de explozia in care au murit trei marinari, vor schimba cablurile electrice si echipamentele distruse in incendiu. Cand a avut loc explozia, MSC Flaminia transporta 3.000 de containere dinspre Statele Unite, spre Belgia. 150 dintre ele contineau substante clasificate drept deseuri periculoase.
Recent, intr-o ancheta a emisiunii "Romania te iubesc", PRO TV tragea un semnal de alarma asupra pericolului pe care il reprezinta incarcatura de pe Flaminia.
"S-au descarcat si toate magaziile navei care n-au fost afectate, precum si containarele din magaziile care au fost afectate, mai putin cele care au fost la bord pentru siguranta si stabilitatea navei ", a declarat, pentru "Romania te iubesc", Pompiliu Toader, director de marketing al companiei DMHI.
Reprezentantii constructorului care se va ocupa de reparatii au trimis acum un comunicat, promitand detalii intr-o conferinta de presa viitoare:
"Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. va derula activitatile de reparatii a navei ce se constituie in obiect al contractului cu clientul sau din Germania, cu profesionalism, responsabilitate tehnica, comerciala si legala."