Nava Flaminia s-a intors in Romania. Bomba toxica, refuzata de americani sau olandezi, va fi reparata la Mangalia

×
Codul embed a fost copiat

Nava Flaminia a revenit luni in apele teritoriale romanesti. La orele pranzului, vaporul a acostat in Santierul Naval Mangalia, unde va ramane aproximativ patru luni.

Protagonista unui accident de proportii, nava Flaminia, portcontainer ce avea la bord substante chimice periculoase, a stat mai bine de 7 luni, la dana de cereale, chiar in mijlocul orasului Constanta. In urma presiunilor mediatice, dar si a unor anchete penale, a parasit Romania pentru a scapa de deseurile periculoase in alta parte.

Nava, sub pavilion german, a fost avariata grav in iulie 2012, dupa ce la bord a avut loc explozie. Americanii, francezii, olandezii si englezii au refuzat sa o primeasca in porturile lor, din cauza incarcaturii de la bord, considerata toxica.

Dupa ce, anul trecut, Flaminia a petrecut aproape o jumatate de an in Portul Constanta, unde a fost decontaminata partial, nava a plecat la sfarsitul anului spre Danemarca, unde a fost curatata de deseurile toxice.

Flaminia

Autoritatile sustin ca nava, considerata o bomba toxica, nu reprezinta niciun pericol si tocmai de accea a primit aprobare sa intre in Santierul Naval din Mangalia pentru reparatii, unde va sta intre 2 si 6 luni.

Citește și
romania te iubesc flaminia
Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei
Cauza morții lui Gabriel Cotabiță, stabilită de medici. Marele artist a murit la 69 de ani

"Nava a fost decontaminata, curatita, s-au luat toate deseurile de pe nava, chimice si cele periculoase produse in urma incendiului de la bord, iar in momentul de fata nava este certificata ca fiind libera de orice pericol nava este goala, nu mai are deseuri la bord, nu mai are nimic", a declarat Mihai Andrei, directorul Autoritatii Navale Romane.

In urmatoarele luni, muncitorii de aici vor inlocui o parte din corpul navei, afectat grav de explozia in care au murit trei marinari, vor schimba cablurile electrice si echipamentele distruse in incendiu. Cand a avut loc explozia, MSC Flaminia transporta 3.000 de containere dinspre Statele Unite, spre Belgia. 150 dintre ele contineau substante clasificate drept deseuri periculoase.

Recent, intr-o ancheta a emisiunii "Romania te iubesc", PRO TV tragea un semnal de alarma asupra pericolului pe care il reprezinta incarcatura de pe Flaminia.

Flaminia

"S-au descarcat si toate magaziile navei care n-au fost afectate, precum si containarele din magaziile care au fost afectate, mai putin cele care au fost la bord pentru siguranta si stabilitatea navei ", a declarat, pentru "Romania te iubesc", Pompiliu Toader, director de marketing al companiei DMHI.

Reprezentantii constructorului care se va ocupa de reparatii au trimis acum un comunicat, promitand detalii intr-o conferinta de presa viitoare:

"Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. va derula activitatile de reparatii a navei ce se constituie in obiect al contractului cu clientul sau din Germania, cu profesionalism, responsabilitate tehnica, comerciala si legala."

Articol recomandat de sport.ro
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Citește și...
La doua saptamani de la ancheta
La doua saptamani de la ancheta "Romania, te iubesc", bomba toxica Flaminia pleaca din Constanta

Nava Flaminia, primita in Constanta, desi toate tarile au refuzat-o pentru ca avea substante toxice la bord, se pregateste sa ridice ancora.

Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei
Cum ar putea transforma cazul navei Flaminia Romania in groapa de gunoi a Europei

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, partea a III-a | Au trecut mai bine de 5 luni de cand nava Flaminia e in portul Constanta. Totusi, nici acum nu se stie unde vor ajunge deseurile din tonele de namol si apa folosite la curatarea urmarilor exploziei.

Cum incearca statul sa isi ascunda gunoiul toxic sub
Cum incearca statul sa isi ascunda gunoiul toxic sub "presul" Constanta, al doilea oras al Romaniei

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, PARTEA a II-a | La cateva sute de metri de nava sunt zonele locuite ale orasului si de jur imprejur se intinde litoralul romanesc. Aici au considerat indicat politicienii sa aduca nava Flaminia.

Secretele nefiresc de bine pazite din spatele navei Flaminia,
Secretele nefiresc de bine pazite din spatele navei Flaminia, "bomba toxica" din portul Constanta

AFACERI "OTRAVITE" IN PORT, PARTEA I | Calificata drept „o bomba toxica plutitoare", dupa ce nu a fost primita in nici un port din Europa, nava germana Flaminia isi descarca deseurile periculoase in portul Constanta.

Recomandări
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”

Peste 150.000 de români au votat până acum în cele 950 de secții deschise în toată lumea. Votul în diaspora a început vineri și ține 3 zile.  

Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”
Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”

Lumea artistică este în doliu, pentru una dintre cele mai vibrante voci din ultimele decenii. La 69 de ani, muzicianul Gabriel Cotabiță a murit la Spitalul Universitar din Capitală. 

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.