Motivul pentru care șoferii din Capitală ocolesc un pod proaspăt terminat. Eroarea făcută în timpul lucrărilor
Cele mai importante proiecte de infrastructură din Bucureşti au probleme. Primăria Capitalei a prezentat miercuri cauzele întârzierilor şi a promis că va găsi soluţii.
Podul Ciurel, deşi este gata în proporţie de 90%, este aproape inutil, pentru că întârzie construcţia unei şosele care să-l lege de autostrada București-Pitești. Un alt pod, de pe bulevardul Nicolae Grigorescu, nu poate fi folosit, deşi este terminat, pentru că liniile de înaltă tensiune sunt prea aproape de el.
Unul dintre cele mai mari proiecte aflate în execuţie, Podul Ciurel, este aproape gata.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Se afla în prelungirea Splaiului Independenţei peste şoseaua Virtuţii. Construcţia, care a început acum 10 ani, este gata în proporţie de 90% şi costă 128 milioane de euro. Ar fi trebuit să fie gata din 2014.
"Până anul viitor acest obiectiv va fi finalizat", asigură Gabriela Firea.
Din păcate, va fi cea mai mare construcţie fără niciun folos din Bucureşti. Potrivit planului, podul trebuie legat de A1 printr-o stradă largă, dar pentru că licitaţiile au fost amânate şi întârziate, pe traseul acesteia s-au construit 200 de case. Primăria a schimbat traseul, dar tot trebuie să exproprieze şi să demoleze 20 de case, iar asta durează.
Trecem la alt proiect important şi întârziat mult: supralărgirea şoselei Fabrica de Glucoză. Aceasta urma să preia traficul de pe autostrada urbană, care ar fi gata până la sfârşitul anului.
Lucrările au început abia acum, costă 12 milioane de euro şi trebuie finalizate la sfârşitul lui 2019.
"Termenul 15 luni de la semnarea lucrărilor. Am discutat cu proiectantul să reducă la 1 an", a transmis Gabriela Firea.
Pe teren lucrurile nu par atât de optimiste. Am găsit numai două utilaje şi 4-5 muncitori pe şantier la demolare şi defrişare. Mult mai harnici erau căutătorii de fier vechi veniţi în zonă.
Ca să fluidizeze intrarea în Bucureşti dinspre A3, primăria promite din nou să construiască trei pasaje supraterane importante: la Doamna Ghica, pe şoseaua Andronache şi pe şoseaua Petricani. Ar fi o gură de oxigen pentru miile de oameni care pierd mult timp la bariere. Niciun pasaj nu are deocamdată studiu de fezabilitate.
Situația unui pasaj terminat, aflat într-o situaţie paradoxală.
Podul Nicolae Grigorescu este terminat în proporţie de 90%, dar maşinile îl ocolesc. Pe aici cresc bălării, iar podul nu a fost deschis circulaţiei. Explicaţia este simplă. După ce l-au construit, muncitorii şi-au dat seama că liniile de înaltă tensiune sunt prea aproape.
Acum, autorităţile caută să convingă Transelectrica să le înalţe.
Şi supralărgirea Prelungirii Ghencea bate deocamdată pasul pe loc. Studiul de fezabilitate costă 320 de mii de euro şi prevede linii de tramvai, piste pentru biciclişti şi parcări.
Ar fi o adevărată minune ca aceste proiecte să fie terminate la timp, cred cei care le monitorizează, în condiţiile în care o reasfaltare a străzilor existente întârzie. De pildă, pe Bulevardul Unirii.
Miercuri, utilajele erau blocate pe şantier. Explicaţia oficială este că poliţia interzice asfaltarea pe timpul zilei aşa că se lucrează noaptea.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!