Ministrul Turismului propune ca soferii de autocare si microbuze sa fie testati o data la sase luni


Ultimul update: Luni 01 Iulie 2013 06:57
Data publicarii: Vineri 28 Iunie 2013 15:57
Categorie: Stiri actuale
soferi

Maria Grapini spune ca soferii de autocare si microbuze ar trebui testati o data la sase luni, pentru evitarea producerii unor evenimente ca cel din Muntenegru, si, totodata, sa nu mai fie posibil ca o persoana de alta profesie sa fie sofer de autocar.

Ministrul delegat pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism, Maria Grapini, a declarat, vineri, la Brasov, ca ca in sedinta de Guvern de saptamana aceasta a ridicat problema despre acreditarea si certificarea transportatorilor din turism si ca pana in septembrie trebuie revizuita toata legislatia legata de autorizatii date atat mijloacelor de transport, cat si conducatorilor auto pentru transportul persoanelor, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Personal, am dispus sa nu existe posibilitatea ca o persoana de alta profesie sa fie sofer de autocar in concediu, pentru ca lucreaza cu vieti omenesti. Cred foarte mult ca abilitatile, viteza de reactie sunt pastrate vii daca faci curent aceasta activitate. Pe de alta parte, vad necesitatea ca o data la sase luni conducatorii auto (de autocar - n.r.) sa fie verificati cu toate testele posibile, de la starea de sanatate, putea sa faca infarct soferul, pana la testul psihologic si indemanare", a spus ministrul.

Ministrul a mai spus ca, in cazul accidentului din Muntenegru, agentia de turism a avut un contract extrem de corect si bine intocmit cu transportatorul si "acel contract prevede foarte clar ca toata obligatia si responsabilitatea de a transporta in bune conditii pasagerii apartine transportatorului".

Soferul autocarului care s-a rasturnat in Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de munca la firma care asigura transportul, nici avizele medical si psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR).

Inspectorul Adrian Kritikos a spus ca imediat dupa producerea accidentului a fost in control la sediul firmei Gregory Tour, careia ii apartinea autocarul implicat in accident, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de munca, avizul medical si cel psihologic pentru George Ciobanu.

Patronul firmei avea opt soferi angajati, dintre care sapte aveau acte in regula, a precizat Adrian Kritikos.

In urma verificarilor, inspectorul ISCTR a anuntat ca s-au gasit mai multe nereguli, motiv pentru care patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, a primit dublul amenzii maxime.

Un autocar al firmei Gregory Tour, in care se aflau turisti romani, s-a rasturnat intr-o prapastie, duminica, in jurul orei 18.00, ora Romaniei. In urma accidentului si-au pierdut viata 18 persoane, printre care si soferul autocarului, iar alte 29 au fost ranite. Ranitii au fost adusi in Romania marti, cu doua aeronave militare, si internati la spitalele Universitar, Floreasca, Elias si Bagdasar-Arseni.

Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca sofer in cadrul Politiei Capitalei, la Logistica. Potrivit oficialilor din Politia Capitalei, el lucra din septembrie 2012 si la firma care a transportat turistii in Muntenegru.

Patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, declara marti, dupa ce a fost audiat la Parchetul instantei supreme, ca George Ciobanu, care era si angajat al Politiei Capitalei, a fost "detasat temporar" pentru aceasta deplasare de la o firma patronata de fiul acestuia, dupa ce angajatul programat initial pentru cursa a intrat in concediu.

Parchetul instantei supreme face o ancheta in cazul accidentului, sesizandu-se din oficiu pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa. Sectia de urmarire penala si criminalistica a Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie a cerut sprijinul autoritatilor din Muntenegru in acest caz, au precizat reprezentantii institutiei.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind dublul limitei admise pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, citate de presa locala.

Sursa: Mediafax

ANCHETA accidentului din Muntenegru. Oficialii Politiei Rutiere spun cum putea fi evitata tragedia
VIDEO PROTVPLUS.RO