Milioane de români își așteaptă încă banii pe biletele de avion cumpărate. Ce alternative au
Sunt milioane de oameni care încă își așteptă banii pe biletele de avion anulate spre și dinspre România din motive de pandemie.
Unele companii aeriene susțin că nu au bani deocamdată ca să-i despăgubească pe clienți, altele au găsit strategii și poartă adevărate negocieri cu oamenii, încercând să-i convingă să accepte variante de compromis.
Robot telefonic: „Din cauza situației curente, timpul de așteptare este prelungit. Încercăm rezolvarea cât mai rapidă a solicitărilor. Momentan, toți operatori sunt ocupați.”
Așa începe la unele companii aeriene lupta pentru recuperarea banilor pentru un bilet de avion anulat din cauza pandemiei.
Irina ar fi vrut în această perioadă să ajungă cu prietenii în Israel și Scoția. Și-au cumpărat biletele de avion cu mult înainte de izbucnirea crizei sanitare.
În total, 5 persoane au avut de recuperat aproximativ 1700 de euro pentru excursiile ratate. Au vrut banii cash, dar una dintre companii încă nu a plătit.
Irina Ana, pasageră: „Încă îmi aștept banii, din 26 aprilie. Mi-au spus că o să dureze minim 21 de zile de zile lucrătoare. Au trecut deja 5 luni."
Nici când a cerut explicații la telefon, operatorul companiei aeriene n-a putut să-i dea un termen pentru rambursare.
Compania aeriana susține că îi asigură pe toți cei care au avut zborurile anulate că își vor primi banii cash înapoi. Tarom nu a agreat alte strategii, precum bani virtuali sau vouchere, așa cum au procedat alte companii.
Deocamdată, susțin reprezentanții companiei, așteaptă din partea statului ajutorul de COVID în valoare de 19,33 de milioane de euro. O altă finanțare primită de Tarom a fost destinată cheltuielilor de supraviețuire.
Și Blue Air susține că așteaptă încă ajutorul din partea statului. Banii erau programați să intre în conturi la început de septembrie. Suntem nici acum nu au ajuns.
Doar 5 la suta dintre pasagerii care și-au cerut banii înapoi au fost despăgubiți. 60 la sută însă au acceptat să-și păstreze banii virtuali în contul de client, iar unii și-au modificat deja data călătoriei.
Wizz Air, de exemplu, a abordat o altă strategie. Cine și-a vrut neparat banii înapoi, i-a primit pe toți, exact contravaloarea biletului.
Însă compania a oferit 120 la sută din tariful biletului de avion, pentru cine vrea să-și păstreze banii virtuali în contul companiei și să-și reprogrameze zborul în următorii 2 ani.
Din martie și până în august, susțin reprezentanții companiei - au anulat aproximativ 1 milion de bilete și au rambursat aproximativ 12 milioane de euro.
Experții în turism susțin că lupta pentru recuperarea prejudiciilor nu este ușoară.
Claudia Tocilă, reprezentantul unei agenții de turism online: „Pentru fiecare caz pe care a trebuit să-l soluționăm, a fost nevoie să dăm nenumărate telefone, să facem presiuni asupra companiilor aeriene, uneori să stam în telefoane cu suprataxă pentru a primi răspunsuri.”
Mare atenție pentru cine încearcă să-și rezolve la telefon problema recupararii pagubei dintr-un bilet de avion anulat.
Există companii aeriene care percep o suprataxă ce poate ajunge până la 1 euro. Așadar, gândiți-vă ce însemnă să stați de exemplu, 30 de minute la telefon, să vă rezolvați această problemă.
Ei bine, la final de lună, o să aveți o factura cu 30 de euro mai mare. Atenție, se plătește inclusiv timpul de așteptare pentru a intra în legătură cu un operator.