Metrorex: Constructia metroului spre Aeroportul Otopeni va incepe anul viitor si va costa 1,3 miliarde de euro
Constructia Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni va incepe anul viitor, a anuntat vineri Metrorex.
Constructia la Magistrala 6 de metrou pe directia 1 Mai - Aeroportul Otopeni, cu un traseu de 14,2 kilometri si 12 statii, care va costa 5,9 miliarde lei (circa 1,3 mld. euro), este estimata sa inceapa anul viitor, fiind unul dintre cele mai avansate proiecte din punct de vedere al pregatirii documentatiei necesare din Programul Operational Infrastructura Mare 2016-2030, a anuntat vineri Metrorex, conform news.ro
In cursul acestui an, trebuie aprobati indicatorii tehnico-economici ai proiectului, prin hotarare de Guvern, urmati de Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti - Ilfov.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ulterior, trebuie demarata si depusa aplicatia pentru finantarea din fonduri externe nerambursabile, precum si pasii pentru licitatia aferenta lucrarilor de structura.
Magistrala 6 va porni de la statia 1 Mai, care exista deja, urmand Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, cu statie finala la Aeroportul Otopeni.
Pentru pregatirea si implementarea proiectului, Ministerul Finantelor a semnat un acord de imprumut in martie 2010 cu Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA), in valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 1,72 miliarde lei), pentru finantarea serviciilor de consultanta, a fazei de proiectare, supervizare lucrari si in proportie de o treime a valorii lucrarilor pentru executia structurii de rezistenta.
Proiectul este inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov ( PMUD) 2016-2030, documentatia proiectului aflandu-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotarare de Guvern.