Mașinile periculoase de pe străzile României. Raportul RAR după controalele de pe șosele
Mii de maşini periculoase circulă zilnic pe străzile României. Numai în prima jumătate a acestui an, Registrul Auto Român a verificat peste 40.000, iar 40 % dintre ele aveau probleme serioase de mecanică sau pe partea electrică.
Poate și din această cauză, țara noastră ocupă locul 1 în Uniunea Europeană la capitolul accidente rutiere mortale.
Fumul este unul dintre cele mai comune semnale care arată că o mașină are probleme. Conform celui mai recent raport al Registrului Auto, aproape jumătate dintre vehiculele verificate de inspectori în trafic au avut nereguli grave. O parte din ele ar fi putut produce un accident în orice moment.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Cele mai multe probleme au fost descoperite la sistemul electric. De pildă, bordul acestei mașini ne arată că există o problemă la air-bag uri, dar și la sistemul de iluminare. Ceea ce face ca acest autoturism să fie periculos în trafic.
Mulţi şoferi ignoră însă pericolul şi continuă să circule cu astfel de mașini.
Sincron Claudiu Mija - şeful departamentului ITP-SPNV din cadrul RAR: „Registrul Auto Român a încadrat 6,84% dintre vehiculele verificate în categoria celor care prezentau pericol iminent de accident. Deoarece în cazul acestora au fost identificate probleme la frânare, direcție, punți, fuzete.”
Cei care lucrează în service-uri autorizate, confirmă că zilnic ajung la ei mașini care n-au ce căuta pe șosele.
Alexandru Toader - administrator service: „Rugină la nivelul traverselor, joc în articulații. Foarte periculoase, pivoți, capete de bare. Tot ce înseamnă direcție. Casetă, joc în casetă, capăt de bară, bielete. La 12 luni, sau între 10 și 15.000 de km, eu le recomand clienților să facă o revizie anuală.
Grav este că multe dintre ele sunt puse la vânzare atunci când încep să aibă probleme mari.
Cumpărător: „Am preferat să cumpăr doar de la cunoscuți, chiar dacă nu îmi plăcea marca respectivă. Am preferat să iau o mașină cu km reali știind că sunt atâtea cu probleme.”
Un alt studiu recent ne arată că 40,9% dintre mașinile din România care costă până în 24.700 de lei au fost implicate într-un accident sau au suferit alte daune în trecut, iar la vehiculele mai scumpe riscul de a avea probleme serioase este chiar mai mare.