Mașinile casate în Vest, cumpărate în Est. Samsarii români încă reușesc să păcălească legea
Un val de rable riscă să ne invadeze în următorii ani, după ce multe ţări din Vest iau măsuri să interzică maşinile diesel. Doar că cele casate în Vest, numai pe hârtie, ajung de fapt să fie înmatriculate în Est, inclusiv în România.
Registrul Auto Român spune că a blocat importurile de acest tip, însă samsarii încă reuşesc să păcălească legea.
Guvernul de la Berlin a fost rugat de Comisia Europeană să pună catalizatoare sau filtre maşinilor diesel SH exportate în Est. Nimeni însă nu-i poate obliga pe cetăţeni să facă asta când îşi vând maşinile. Astfel ca statul ar trebui să suporte o astfel de cheltuială, cred experţii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În acest moment, Germania îi plăteşte pe cei care doresc să renunţe la dieselul vechi şi poluant, iar pe certificatul maşinii este menţionat că autoturismul va fi dezmembrat.
În loc să ajungă la casat, multe autovehicule sunt trimise în Est, inclusiv în România. O recunoaşte chiar Registrul Auto Român, care susţine că a descoperit schema şi a interzis-o. Samsarii au găsit însă altă cale.
Cristian Bucur, directorul tehnic RAR: "Sunt legat de mâini şi de picioare. Variantele sunt ca înainte de a ajunge în România, vehiculul să mai obţină o înmatriculare într-un alt stat european. Caz în care menţiunea rămâne numai pe documentele germane, nemaifiind preluate în documentele de Bulgaria,"
Cei de la RAR nu ştiu deocamdată câte astfel de maşini au ajuns în ţara noastră, dar spun că au cerut autorităţilor germane includerea informaţiei despre dezmembrare într-o bază europeană de date.
Pe de altă parte, o taxă auto ar urma să intre în vigoare până la sfârşitul anului şi ar putea frâna importul de maşini poluante. Surse din cadrul Ministerului Mediului spun că se discută mai multe variante: de pildă, introducerea taxei în impozit sau în preţul carburantului.
La solicitarea reporterilor PRO TV, un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că Bruxellesul este conştient de exportul masiv de maşini diesel în Centrul şi Estul Europei, însă poluarea nu se opreşte la graniţa statelor membre.
Statisticile Constructorilor de Automobile confirmă aceste îngrijorări. Dacă de la începutul anului înmatriculările de autoturisme diesel au scăzut la nivel european cu peste 15%, în Estul Europei au crescut. În România, de pildă, cu peste 5%.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!