Marco Tempestini, sfaturi pentru șoferi, după carambolul produs pe Autostrada Soarelui
Pe Autostrada Soarelui, pe sensul spre mare, sunt zece panouri electronice de informare.
Toate sunt ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ar fi trebuit să îi informeze pe șoferi că pe șoseaua de viteză este ceaâă densă.
Dimineața funcționau însă doar cinci și acestea au afișat numai mesaje clasice de atenție și conducere prudentă, fară să anunțe că vizibilitatea este redusă.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Panourile care funcționează ar fi trebuit să îi anunțe pe șoferi și despre producerea carambolului. Informația a fost însă afișată prea târziu.
Mesajul "ATENȚIE! CIRCULAȚIE ÎNGREUNATĂ KM183 ACCIDENT RUTIER" a început să fie afișat abia de la ora 08:55 - potrivit CNAIR - în condițiile în care carambolul a început la ora 07:20.
Primul mesaj de avertizare privind accidentul de vineri dimineața a apărut după o oră și jumătate de la producerea incidentului pe panoul de informare de la Dranja.
În această situație, se impunea ca șoferii să fie avertizați prin sistemul RO-Alert? Poliția spune că nu.
Toată lumea s-a bazat pe panourile de informare ale celor de la drumuri.
Comisat șef Aurelian Călineață, adjunct șef Brigada Autostrăzi: "Din punctul de vedere al siguranței rutiere, această alertară s-a realizat prin infotrafic și prin intermediul administratorului drumului care gestionează acele panouri cu mesaje electronice".
Un sistem de alertare prin radio, pe autostradă, așa cum există în multe țări europene, ar fi fost util.
CNAIR îl promite de mai mulți ani. Acum, instituția a transmis că proiectul se află doar în faza de licitație pentru studiul de fezabilitate.
Pe de altă parte, nici șoferii nu sunt toți pregătiți să circule pe autostradă.
Marco Tempestini este pilot de raliu și instructor de conducere defensivă.
Ne-a explicat ce trebuie să facem când pe șoseaua de viteză se produce un accident.
Sunt reguli de care dimineața - pe drumul spre mare - mulți nu au ținut cont.
Marco Tempestini, pilot de raliu: "Viteza, când este vizibilitate scăzută, trebuie să fie proporțională cu ce vedem, nu cu ce văd ceilalți. Adică vedem pe cineva că merge tare, iar noi mergem după el. Nu! Trebuie să ne pliem pe ce vedem".
În cazul în care șoferii opresc pe autostradă din cauza unui accident, luminile de avarie trebuie neapărat pornite. Nici această regulă nu a fost respectată de toți, vineri.