Cum se execută virajul la stânga? Poliția spune că puțini fac manevra corect
Într-o capitală care se sufocă de câteva ori pe zi din cauza traficului extrem de aglomerat, autoritățile sunt incapabile să găsească soluții pentru ca milioane de oameni să circule civilizat.
Sistemul de management al semafoarelor, care ar trebui să functioneaze, pare apă de ploaie, iar polițiștii încearcă să rezolve punctual anumite situații. Ultima găselniță este virajul la stânga în intersecții.
Nu există șofer în București care să nu vireze la stânga în intersecții de nenumărate ori pe zi. Foarte puțini însă execută corect manevră. Să luăm exemplul unei intersecții din Capitală. Șoferii care vor să facă stânga ocolesc centrul intersecției și se opresc așteptând să treacă mașinile care vin din față. Le fac concurență și ceilalți șoferi din sensul opus, care încearcă, la rândul lor, să vireze la stânga. Se formează astfel un ambuteiaj care ar putea fi evitat prin simpla respectare a unor reguli de circulație. Virajul la stânga se face prin stânga centrului imaginar al intersecției.
Alegeri 2024
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
Cei care știu regula sunt nevoiți să o încalce din cauza celorlalți șoferi.
Șofer: "Corect se realizează fără ocolirea centrului imaginar al intersecției. În practică stau total diferit, sunt mulți care nu știu și atunci uneori și eu sunt nevoit să fac greșit pentru că nu mă înțeleg cu ceilalți."
O astfel de manevră ar ajută la fluidizarea traficului în intersecțiile tot mai aglomerate din Capitală.
Numai că nu este suficientă. Intersecția ar trebui să rămână liberă însă asta nu se întâmplă din cauza șoferii sătui de așteptare, forțează trecerea.
Instructor: "Legea prevede clar că intrarea în intersecție atunci când intersecția este blocată este interzisă"
Subinspector Andra Arsintescu, Brigada Rutieră București: "Condițiile actuale de trafic evidențiază un grad ridicat de indisciplină. Organizăm campanii preventive și încercăm să-i facem pe conducători să conștientizeze importantă fluidizarii traficului, se organizează periodic acțiuni."
Șoferii spun însă că este nevoie de mult mai mult pentru București, orașul cu cel mai aglomerat trafic din Europa. Un sistem de semafoare inteligente care să mențină intersecțiile libere, sincronizarea pe anumite artere, ca să fie cale liberă, lărgirea unor șosele sunt doar câteva dintre măsurile pe care autoritățile ar trebui să le ia.
Sistemul care fluidizează în prezent traficul a costat Primăria Capitalei 20 de milioane de euro, însă este departe de a avea rezultate. În iulie, autoritățile au mai investit încă 260 de mii de euro.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, soferi, trafic, intersectie, firea, semafoare,
Dată publicare:
15-11-2017 18:29