Lucrările la metroul din Cluj, inaugurate. Când va fi gata proiectul de peste 13 miliarde de lei
Au început lucrările la metroul din Cluj-Napoca, cu constructori români, turci și francezi. Magistrala 1 va avea 19 stații și se va întinde pe 21 de kilometri. Termenul de finalizare a lucrării este 2031.
Lucrările au început timid, cu câteva utilaje, în comuna Florești. Devenită mai degrabă o suburbie a municipiului Cluj-Napoca, acolo stau peste 50.000 de oameni, potrivit ultimului recensământ.
Țara Moților este numele stației de metrou de unde începe construcția liniei ce ar urma să aibă în total 19 opriri.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Metroul va traversa tot orașul, până la depoul amplasat într-o zonă rezidențială.
Șerban Iorga, constructor: „Linia de metrou va fi în întregime subterană și va străbate zona metropolitană fiind construită din doua tunele circurale. Ambele tunele vor fi forat cu două echipamente specializate în asemenea lucrări, cum le spunem în limbaj popular cârtițe sau șobolani”.
Cea de-a noua stație va face accesul la Cluj Arena, dar și la sala polivalentă.
Fată: „Abia aștept să se termine”.
Fată: „Ar trebui să fie aici, având în vedere că e un oraș așa mare”.
Conform proiectului, peste 7 ani se va merge cu metroul în Cluj-Napoca. Reprezentanții unor ONG-uri spun însă că piedicile de pe traseu nu pot fi de neglijat.
Adrian Dohotaru, președintele Asociației SOS (Societatea organizată sustenabil): „Pot să existe alte probleme, legate de descărcări arheologice, pot să existe probleme cu închiderea unor rute de trafic pentru drumurile de șantier."
Alexandru Corlea, vicepreședintele Asociației Pro-Infrastructură: „Șanse sunt să fie realizat, e prea devreme să spunem acum când vom circula cu metroul la Cluj-Napoca sau dacă vom absorbi banii prin PNRR în 2026. Autorizația de construire s-a dat în regim de urgență, nu am mai văzut așa ceva în România pentru proiecte mari”.
Specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare pe traseu, iar autorităţile au încercat să găsească soluţii tehnice, că să nu schimbe proiectul complet. Investiția se ridică la aproape 14 miliarde de lei - bani europeni și de la buget.