Lotul din autostrada de centură a Bucureștiului care va fi dat în folosință până la finalul anului
Un lot de 10 kilometri din autostrada de centură a Capitalei va fi dat în folosință la finalul acestui an. Cel puţin asta promit Ministerul Transporturilor, și constructorul - o firmă din Turcia. Angajații lucrează acum, în plină iarnă, la pasaje.
Și pentru ca totul să meargă repede, și-au făcut propria fabrică de grinzi pentru aceste pasaje, chiar pe șantierul autostrăzii.
Șantierul autostrăzii de centură din sudul Capitalei este plin de oameni și utilaje. Nu se poate lucra la autostradă, din cauza frigului, dar sunt multe de făcut la pasajul peste DN5, un nod important al viitoarei șosele de viteză.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Acest lot de autostradă va avea mai multe pasaje. Unul, peste râul Dâmbovița. Poate fi demontat și înălțat în viitor dacă râul va deveni navigabil, conform unor planuri vechi de peste 30 zeci de ani.
Un alt pasaj este peste o cale ferată, care ar urma să fie construită când se vor termina canalul Dunăre – București și portul București, alt plan moștenit din perioada comunistă. Așa că este nevoie de mult beton.
Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „1600 de grinzi urmează să fie montate pe cele câteva poduri de pe autostrada de centură. Acum au în jur de 500 de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște mai repede, firma din Turcia a construit pe șantier o fabrică de betoane."
Un pasaj ajunge să coste aproape 15 milioane de euro și se ridică mai greu. Totuși, turcii de la Alarko promit să se grăbească.
Au de construit în total 2 loturi din bucata de sud a noii centuri, așa că vor să aducă zilnic pe șantier câte 900 de camioane de balast.
Firma Alarko a construit în Turcia mai multe linii de metrou, centrale electrice și drumuri.
Pe al treilea lot al autostrăzii de centură din Sud lucrează grecii de la Aktor. Autoritățile speră că cele două firme vor termina lucrările la timp sau chiar mai devreme.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor: „Anul acesta în decembrie ar urma să fie gata autostrada de centură între DN5 și DN6. În decembrie. Anul viitor ar trebui să terminăm autostrada între A1 și A2."
Bucata dintre DN5 și DN6 are 10 km și, potrivit contractului, urma să fie terminată anul viitor, în aprilie.
Autostrada de centură A0 din sud, intre A1 și A2 din sudul Bucureștiului, are 50 de kilometri. Le va face viața mai ușoară șoferilor pentru că actuala centură are o singură bandă pe sens în sud și este extrem de aglomerată.