Legea camerelor de bord stă la sertar la Parlament. Dispozitivele șoferilor pot proba contravențiile și infracțiunile
Modificările aduse Codului Rutier, publicate acum două zile în Monitorul Oficial, prevăd sancțiuni pentru șoferii care dau flash-uri de exemplu, ori hărțuiesc alți participanți la trafic. Dar, cum probăm aceste agresiuni?
Soluția ar putea fi o inițiativă legislativă, depusă în noiembrie în Parlament, care nu a făcut prea muți pași spre adoptare însă, dacă primește undă verde, atunci și imaginile de pe camerele de bord ar putea deveni, oficial, probe.
Cu toții am fost cel puțin o dată martori la astfel de scene petrecute în trafic: șoferi care ignoră culoarea roşie a semaforului, încalcă linia continuă sau agresează alți șoferi, fie că dau flash-uri în trafic, claxonează insistent ori se apropie periculos de mult din spate pentru a forţa eliberarea unei benzi.
Raluca Anton, psihoterapeut: „Arată lipsa de predicție când vine vorba de propriul comportament, nu realizează care este impactul pe care ei pot să-l aibă, atât asupra celor care urmăresc, poate tineri, copii, cât și asupra propriei persoane până la urmă”.
Acest comportament agresiv, care duce deseori la tragedii, este sancţionat dur în noul Cod Rutier. Multe fapte sunt însă greu de dovedit. O soluție ar fi ca imaginile de pe camerele de bord să fie considerate probe. Prevederea apare într-o iniţiativă legislativă depusa anul trecut la parlament.
Mihai Botez, deputat, iniţiatorul legii: „Aceste camere de bord care sunt montate pe mașinile conducătorilor auto ar fi suficiente pentru a constata niște contravenții, din înregistrările video trebuie să se vadă numărul de înmatriculare al mașinii și alte detalii de context care să ofere polițistului posibilitatea să vadă despre ce contravenție vorbim"
Falsificarea imaginilor de pe camerele de bord, pedepsită aspru
Ar fi luate astfel în calcul şi imaginile de pe camere de bord- dispozitive video care nu sunt certificate, omologate şi verificate metrologic. Iar cei care falsifică înregistrările ar putea sta după gratii până la 3 ani.
Mihai Botez,deputat, iniţiatorul legii: „În proiectul de lege am menționat acest lucru și va fi efectiv infracțiune și poate fi chiar și pușcărie”
Deşi pedepsele prevăzute în noul Cod Rutier sunt dure, experţii în conducere defensivă spun că suspendarea permisului şi amenzile nu sunt îndeajuns. Ar trebui mers şi mai departe.
Titi Aur: „ Asta înseamnă anularea permisului, confiscarea mașinii, pentru că în acest caz mașina devine o armă”
În fiecare an, pe șoselele din România mor mai mulți oameni decât în orice alt stat al Uniunii Europene. Țara noastră conduce în acest clasament cu 85 de decese la un milion de locuitori.