In 10 ani am putea avea 65 de statii noi. Cum va arata metroul Capitalei si cat de rapid va fi
"Trenul galben fara cai" va trece, in sfarsit, si prin vestul Capitalei. De vineri, au inceput lucrarile, pentru tronsonul unu al Magistralei 5 de metrou, care va face legatura intre cartierul Drumul Taberei si Universitate.
Traseul este parcurs in 90 de minute de bucuresteni, in prezent. Din 2015, cand trenurile ar trebui sa si circule in subteran, timpul se va scurta de 4 ori.
Oamenii care stau in aceasta zona asteapta de un sfert de secol metroul, dar mereu nu au fost bani. Cartierul Drumul Taberei e practic un oras sufocat in interiorul Capitalei. Are peste 300.000 locuitori si mai bine de jumatate din acestia incearca sa ajunga zilnic in centrul Bucurestiului. In lipsa metroului, se folosesc de masinile personale sau de tramvaie si autobuze aglomerate.
Viitoarea magistrala de metrou denumita M 5 incepe de la Eroilor trece pe langa Academia Militara, merge mai departe la Orizont, Favorit, Drumul Taberei si va avea statia finala la Raul Doamnei. Doua masinarii uriase vor sapa tunelurile care vor leaga cele 10 statii intre ele.
Scuturile de sapat, adica acele masinarii gigant vor ajunge la Bucuresti de la Istanbul. Aceeasi tehologie a fost folosita si la constructia metroului new-yorkez.
Sefii de la Transporturi promit ca Magistrala 5 va fi extinsa pana in 2016 si catre Pantelimon. Daca avem noroc si spor in urmatorii zece ani, am putea numara chiar 65 de statii noi. Cele mai importante vor uni Gara de Nord cu aeroportul Otopeni si Pipera cu Voluntari. Costurile trec de 8,5 miliarde de euro.