Posibilă infestare cu ploșnițe la IKEA. Insectele se ascund în lemn și se înmulțesc rapid. Reacția companiei
A apărut o suspiciune de infestare cu ploșnițe într-un magazin de mobilă din Capitală.
UPDATE: Compania a revenit cu o nouă poziție vizavi de problema ploșnițelor semnalată în magazinul IKEA Pallady:
„După ce ni s-a adus la cunoștință posibila prezență a ploșnițelor în magazinul IKEA Pallady și pentru că tratăm cu mare seriozitate sănătatea și siguranța clienților și angajaților noștri, IKEA România a inițiat imediat o investigație internă.
Rezultatele raportului preliminar de verificare infirmă infestarea cu ploșnițe sau alți dăunători în toate zonele analizate, incluzând zona de depozitare recuzită, zona comercială sau produsele de larg consum, destinate clienților. Aceste rezultate preliminare au fost confirmate și de concluziile controalelor efectuate de Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor și Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București.
Conform recomandărilor experților furnizorului specializat de servicii, am luat măsuri preventive de dezinsecție adiționale și vom continua să monitorizăm situația în următoarele săptămâni”, se arată în comunicatul companiei.
Știrea inițială
Problema a fost semnalată pe o rețea de socializare, după care conducerea magazinului a oferit un punct de vedere oficial, prin care confirmă posibila apariție a insectelor în unele zone din depozit. Este vorba despre IKEA Pallady din Capitală. Responsabilii precizează că fac o investigație amplă pentru a rezolva eventualele probleme.
Într-o postare pe rețeaua de socializare Reddit, o persoană a semnalat prezența ploșnițelor.
După două zile, conducerea magazinului a venit cu un răspuns oficial prin care spune că a inițiat imediat o investigație internă și în prezent analizează circumstanțele legate de acest potențial incident.
Zona posibil afectată ar fi cea de depozitare a magazinului, iar ploșnițele nu s-au extins în zona comercială sau în produsele de larg consum, destinate publicului, mai spun reprezerntanții Ikea. În funcție de rezultatele investigației, vor începe implementarea măsurilor necesare pentru a rezolva problema ploșnițelor.
Ploșnițele pot migra ușor în transporturile de mobilier, mai ales din țări și mai grav afectate.
Mihai Cîrstea, reprezentant firmă de deratizare și dezinsecție: „O dată prin mobilier cu pat, nou sau second hand, am avut un caz într-un pat de nou-născut, pot veni de la vecini sau din vacanțe, din hoteluri.”
Mirela Vălcea, reprezentant firmă importatoare produse anti-dăunători: „Inclusiv în mobilierul nou. Există clienți care fac comenzi, care ne zic că au comandat mobilier la mâna a doua sau noi din magazine specializate și atunci, după achiziția unui corp, încep să apară.”
De altfel, reprezentanții firmelor specializate în dezinsecție și deratizare atrag atenția asupra unei infestări masive cu ploșnițe în tot Bucureștiul.
Mihai Cîrstea, reprezentant firmă de deratizare și dezinsecție: „Minim 4-5 telefoane pe zi minim de dezinsecții, minim 2 pe zi facem și nu s-a schimbat nimic în ultimii 2-3 ani. De atunci situația e mai gravă. Până la ora 3 fară 15 am avut 5 telefoane.”
Specialiștii spun că aducem aceste insecte în valize, când venim din vacanță, și că ar trebui să controlăm atent salteaua din hotel, dar și să ne spălăm bine hainele când ajungem acasă.
Mirela Vălcea, reprezentant firmă importatoare produse anti-dăunători: „Odată intrate cu ele în casa, își fac cuiburi ușor în saltele, covoare, în tot ce înseamnă textile groase și mai greu se scapă de ele, că nu se ajunge ușor la cuibul lor. Există probabilitatea să se înmulțească într-un apartament și să migreze prin zone comune.”
De altfel, ploșnițele de pat au devenit o problemă națională în Franța. 11 la sută dintre gospodăriile de acolo au fost invadate de aceste insecte toamna trecuta. Dar au fost găsite și în trenurile de mare viteză şi în metroul din Paris.