Încă o autostradă construită doar pe hârtie. Vinovat ar fi, de data asta, Tudorel Toader
Aglomeratul DN1 va fi și în această iarnă singurul drum pe care românii vor putea ajunge în stațiunile de la munte. Autostrada Ploiești - Brașov rămâne un vis frumos și îndepărtat, chiar dacă a fost declarată obiectiv stategic de interes național.
Autoritățile mai au nevoie de o lege prin care constructorul să poată fi desemnat rapid, dar documentul nu are toate avizele.
Declarată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării „obiectiv strategic de interes naţional", autostrada Ploieşti - Braşov s-a împotmolit din nou în birocraţie.
Alegeri 2024
17:12
LIVE TEXT | Referendum București 24 noiembrie. A fost atins pragul de 30% prezenţă pentru validarea referendumului
17:11
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot în timp real. Au votat aproape 7,5 milioane de români
16:41
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A treia zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
16:34
Alegeri prezidențiale. Pelerinii care au votat la Mănăstirea Sihăstria au ridicat prezenţa la vot la peste 100% în secție
Autorităţile trebuie să dea o lege prin care constructorul să poată fi desemnat prin licitaţie mai rapid. Ministerul Transportului susţine că are un proiect, dar documentul are nevoie de mai multe avize şi durează.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Aştept să iau avizele de la ANAP, de la Ministerul Finanţelor. Sunt mai multe entităţi care trebuie să le avizeze. Am avut o problemă cu domnul Tudorel Toader, fostul ministru al Justiţiei, care mi-a dat vreo 17 pagini de observaţii."
Constantin Isac, președinte UNTTR: „Acesta este un nou pretext de a amâna încă o dată. Şi nu reglementările în zona achiziţiilor să fie problema, ci mai degrabă o alta, pe care o putem intui: lipsa banilor.”
Ministerul Transportului nu a putut să precizeze când va fi gata legea care va permite desemnarea constructorului autostrăzii. A susţinut în schimb că din momentul în care va fi aprobată lucrurile vor prinde viteză.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Nu mai aşteptăm 2, 3 ani cum s-a întâmplat, de exemplu, la Centura Bucureştiului. La profil de autostradă, unde a trebuit să aşteptăm toate deciziile din instanţă şi putem semna după 30 de zile."
Problema este că studiile de fezabilitate pentru autostradă nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. În schimb, autorităţile se laudă cu o bucată de 6,3 kilometri de autostrada intre Râşnov şi Cristian care însă nu va reuşi să rezvolve problema traficului aglomerat spre munte de pe DN1.
Mihai Nica, coordonator proiect: „Noi ne-am propus să finalizăm undeva pe la sfârşitul anului viitor, înainte de iarna viitoare."
Nici cealaltă autostradă, care trece peste munţi, Sibiu - Piteşti nu are deocamdată un constructor şi rămâne doar pe hârtie.
Cu 800 de kilometri de autostradă, România se afla la coada Uniunii Europene după numărul de kilometri raportaţi la suprafaţa ţării.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, dn1, autostrada bucuresti ploiesti, răzvan cuc,
Dată publicare:
04-09-2019 18:39