Hartia igienica dispare din toaletele trenurilor in zece minute, iar sapunul intr-o ora
Hartia igienica dispare din toaletele trenurilor in aproximativ zece minute de la momentul in care a fost pusa, in timp ce sapunul este mai putin tentant si rezista chiar si o ora, afirma reprezentantii companiei feroviare Transferoviar Calatori.
"Cand intram pe o ruta noua, destul de multi calatori, care pana atunci circulasera cu operatorul feroviar de stat, incearca sa dea spaga controlorului. Apucaturile cu care vin sunt clare, incearca sa mearga fara bilet. Cand deschidem o noua ruta se fura perdele, iar unii calatori scriu pe pereti si mananca seminte. Oamenii isi schimba comportamentul cand vad ca au altfel de conditii si cand li se atrage atentia", a declarat agentiei MEDIAFAX Dumitru Barbacuti, directorul general al Transferoviar Calatori (TFC), parte a Transferoviar Grup (TFG).
El spune ca pe anumite rute, societatea pe care o conduce are contracte cu firme de paza.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
"In general, oamenii respecta curatenia. Am reusit in anumite automotoare sa montam sisteme de supraveghere video. Mai dispar din cand in cand perdele, mai ales pe sectia Oltenita, dar si cosuri de gunoi. Avem probleme cu cei care asculta muzica data tare. Am reusit sa eliminam mancatul de seminte si fumatul in tren. in schimb, hartia igienica si sapunul din toalete se fura in continuare, pentru ca nu poti sta la usa WC-ului si nici sa montezi camere video. In toaleta, fiind singuri, ori fumeaza, ori sustrag hartia igienica si sapunul", a adaugat directorul firmei.
Acesta a mai spus ca la plecarea pe fiecare ruta a unui tren de calatori, hartia igienica dispare in medie in maxim zece minute, iar sapunul in aproximativ o ora.
Trenurile private au recastigat calatori care optasera deja sa mearga cu masina proprie sau cu microbuzul.
"In mare parte avem un trafic foarte mare de elevi, care ar fi stat altfel in gazda. In zona Buzaului, Oltenitei sau la Galati avem trenuri care ajung in orase in jurul orei 7:00 si sunt pline de elevi. Stateau in gazda pentru ca nu aveau trenuri potrivite pentru a ajunge la scoala si a se intoarce acasa. Acum platesc mult mai putin la tren decat la gazda", a afirmat Barbacuti.
Firma opereaza pe 11 rute si face aproximativ 7.000 de kilometri pe zi, in medie. TFC are 23 de automotoare, care cumuleaza 4.500 de locuri si peste 600 de angajati.
Transferoviar Grup a fost infiintat in anul 2003 ca operator feroviar de marfa. Incepand cu 2010, TFG a devenit si operator feroviar de calatori, dar si gestionar de infrastructura feroviara, inregistrand o cifra de afaceri din transportul de calatori de 14 milioane de lei.
Incepand cu luna mai 2011, Transferoviar Calatori (TFC) a preluat activitatea de transport feroviar de calatori de la TFG, si a avut o cifra de afaceri de 46 de milioane de lei. In anul 2012 TFC a avut afaceri de aproximativ 56 de milioane de lei, iar pentru anul in curs estimeaza un rulaj de 66 milioane de lei.
TFG este detinut de omul de afaceri Mitica Calin, proprietarul fabricii Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca.