Google va crea, în parteneriat cu Jaguar, o flotă de mașini autonome
În ciuda primului accident mortal produs vreodată de o maşină autonomă, industria auto continuă să parieze că acesta este viitorul.
Divizia de maşini a celor de la Google, de pildă, tocmai a anunţat un parteneriat cu Jaguar, pentru a-şi lărgi flota de vehicule autonome testate.
Iar în Marea Britanie, oamenii au continuat să se înscrie pentru a testa câteva automobile fără şofer.
Waymo (UEIMO), divizia de maşini din cadrul Google, şi-a anunţat planurile de viitor la Salonul Auto de la New York. Compania va cumpăra 20 de mii de vehicule iPace (AIPEIS) de la Jaguar, pe care va instala tehnologia de şofat autonom pe care a testat-o intens în ultimul deceniu.
John Krafcik, preşedinte Waymo: "Avem peste opt milioane de kilometri de teste pe drum, opt miliarde în simulări, 20.000 de scenarii diferite la care am supus maşina şi tehnologia, ca să ne asigurăm că sunt sigure. Aşa că avem încredere că ceea ce punem pe drumuri este o tehnologie sigură şi va fi din ce în ce mai bună."
Softul Waymo (UEIMO) este capabil să înveţe din propriile experienţe rutiere şi să împărtăşească informaţiile noi cu restul maşinilor pe care e instalat. Parteneriatul cu Jaguar înseamnă că tehnologia dezvoltată de Google va fi folosită pentru maşini electrice cu o autonomie de 480 de kilometri şi care pot fi încărcate în doar 80 de minute.
Ralf Speth, preşedinte Jaguar: "Cu Waymo, iPace va deveni primul SUV de lux complet electric şi autonom din istorie."
În schimb, în Marea Britanie, testele unui vehicul autonom şi-au mutat atenţia de pe software - pe oameni. Mai precis, pe parcursul a patru săptămâni, populaţia poate să se plimbe cu aceste maşini, testate deja ani de zile pe străzile din Greenwich (GRINUICI). Şi peste cinci mii de oameni s-au înscris pentru a le încerca. În ciuda faptului că, recent, o maşină autonomă aflată în teste a provocat primul accident mortal.
"A fost puţin mai lent decât mă aşteptam şi m-a cam zgâlţâit. S-a oprit pentru orice, s-a oprit dacă erau oameni sau biciclete în jur. "
Cele patru vehicule autonome testate la Greenwich (GRINUICI) fac curse de câte 3,4 kilometri şi au viteza limitată la 8,8 kilometri pe oră.