Gestul vatmanului din Timisoara cand i s-a facut rau. Tramvaiul are 30 de ani iar sistemul de franare urgenta nu a functionat
Incidentul extrem de grav petrecut la Timisoara, unde un tramvai plin de calatori a mers un kilometru fara vatman, ne reaminteste cat de periculoase sunt multe dintre mijloacele de transport in care circulam.
Tramvaiul vechi de 30 de ani, cumparat la mana a doua, nu ar fi franat atunci cand pasageri panicati au tras de manete. In tot acest timp vatmanul care a cazut din mers pe o usa deschisa era transportat la spital. Ca intr-un film de groaza pana sa se opreasca de la sine tramvaiul a trecut prin intersectii foarte aglomerate.
Din cauza caldurii sufocante vatmanul a deschis usa. Aerul devenise irespirabil, pentru ca sistemele de ventilatie nu mai functionau in cazul acestui vehicul. La un moment omului i s-a facut rau, s-a prabusit de pe scaun si s-a rostogolit pe caldaram.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Spre groaza calatorilor, tramvaiul a continuat sa ruleze fara control. Disperati oamenii captivi au batut cu pumnii in geamuri ca sa ceara ajutor. Numai intamplarea a facut ca tramvaiul sa nu fie lovit ori sa loveasca pe cineva in cele doua intersectii aglomerate pe care le-a strabatut.
Localnic: "Era o tanara langa el care tipa chemati salvarea ca moare omul, moare omul. Dupa aceea am vazut ca trece tramvaiul"
Ioan, vatman: "Astea sunt mai batrane ca mine, nu mai au siguranta pe care o aveau acum 50 de ani. Raspunderea e a mea. Iar ala cred ca avea si o boala, dar de la caldura asta nu pot prevedea ca mi se intampla mie sau nu. Mecanisteme sunt toate manuale, care mai sunt, ca 80% nu le mai au nici pe-alea, nu mai prezinta siguranta."
Calatorii s-au putut elibera abia in momentul in care vehiculul s-a oprit inaintea unui strazi in panta. Socati calatorii povestesc ca in clipa in care a simtit ca lesina vatmanul a redus prevazator viteza.
Pavel Kasai, director ITM Timis: "A facut o treaba o treaba, eu zic ca buna, ca a dus controlerul la zero si tramvaiul a mers la viteza pe care a avut-o un kilometru, pana la Ciclop, langa Fabrica de bere, unde s-a oprit din inertie ca acolo e o mica panta."
In mod normal tramvaiul trebuia sa fie prevazut cu sistem de franare de urgenta. Pasagerii au tras disperati de manete, insa fara folos.
Vatmanul a fost transportat de urgenta la spital cu o ambulanta chemata de trecatori. Incidentul este considerat accident de munca si este anchetat de Inspectoratul Teritorial de Munca si de politie.