Gabriel Oprea a explicat pe Facebook de ce se considera nevinovat si le-a multumit senatorilor care l-au salvat in Parlament


Ultimul update: Marti 27 Septembrie 2016 02:37
Data publicarii: Sambata 24 Septembrie 2016 12:52
Categorie: Stiri actuale

Intr-o postare foarte lunga de pe internet, impartita in 11 puncte, senatorul Gabriel Oprea se apara de acuzatiile DNA, care cere ca el sa fie urmarit penal pentru ucidere din culpa.

Directia Nationala Anticoruptie sustine ca fostul vicepremier si ministru de Interne Gabriel Oprea stabilea viteza coloanei oficiale, atunci cand le spunea politistilor de la Rutiera unde si la ce ora vrea sa ajunga.

Pe 20 octombrie 2015, politistul Bogdan Gigina de la Rutiera alerga cu peste 80 de kilometri pe ora, noaptea, pe ploaie, ca sa deschida drumul limuzinei lui Gabriel Oprea, care se ducea acasa, in cartierul Cotroceni.

El a murit, in momentul in care a pierdut controlul motocicletei si a cazut intr-o groapa sapata pentru lucrari la conductele de gaze, in fata Casei Radio, in Bucuresti.

Acum, Oprea afirma ca este nevinovat si ca "nu am dat ordin sa fiu insotit de echipaje ale politiei rutiere, deci nici de motociclist".

De asemenea, el sustine ca "viteza medie" de deplasare "pe traseu in seara respectiva a fost de 59,41km/h (stabilita prin expertiza)".

Nu in ultimul rand, Gabriel Oprea sustine ca ofiterul care conducea echipajul de politie i-ar fi spus lui Bogdan Gigina, chiar de la plecare, ca, "daca apreciaza ca are probleme de deplasare din cauza conditiilor meteo, sa nu se mai deplaseze in dispozitiv."

Iata, mesajul integral al lui Gabriel Oprea de pe Facebook:

"Imi pare rau ca acei colegi senatori care au votat in functie de ceea ce era in dosar si nu in functie de alte interese sunt astazi huliti si atacati. Le multumesc pentru corectitudine si sunt convins ca o mare parte dintre romani au inteles ca votul pe care acestia l-au dat a fost unul drept. Votul nu a fost unul politic, nu a fost nici impotriva justitiei, nici in favoarea mea, ci pur si simplu impotriva unei nedreptati.

Justitia nu se face in Parlament, dar cu siguranta nu se face nici in strada. Pentru cei care cred insa ca informatiile prezentate in presa, uneori cu cele mai rele intentii, sunt suficiente pentru a ma pune la zid, vreau sa subliniez cateva adevaruri cuprinse in dosar. Adevaruri pe care nici procurorii nu le-au dat pe surse si nici presa nu le-a dezvaluit, adevaruri de care actorii implicati in scandalul ultimelor zile nu doresc sa se afle:

1. Nu am dat ordin sa fiu insotit de echipaje ale politiei rutiere, deci nici de motociclist. Procurorii spun ca a existat o “decizie implicita” (?!), fara sa indice in mod clar o fapta sau o proba in acest sens.

2. Niciodata nu am impus o viteza de deplasare, iar viteza medie cu care ne-am deplasat pe traseu in seara respectiva a fost de 59,41km/h (stabilita prin expertiza). Viteza legala in zona era de 60 km/h.

3. In zona producerii accidentului traseul era liber, anterior trecand pe acolo coloana oficiala a presedintelui.

4. Mai multi martori au declarat ca nu toate motocicletele din dotarea MAI erau in stare buna de functionare, avand probleme la sistemul de directie, ABS, placute de frana si cauciucuri uzate, blocarea rotii etc.

5. Motocicleta implicata in accident fusese reparata cu o saptamana in urma, iar colegul lui Bogdan Gigina, care folosea aceeasi motocicleta, nu reusise sa o porneasca pe tura lui.

6. Dupa accident motocicleta a fost dusa la Brigada Politiei Rutiere (!) - si nu la o institutie neimplicata - unde a fost ulterior examinata de expert.

7. Ofiterul care conducea echipajul de politie i-a spus lui Bogdan, chiar de la plecare ca, daca apreciaza ca are probleme de deplasare din cauza conditiilor meteo, sa nu se mai deplaseze in dispozitiv. Totodata, i-a spus ca, daca pe traseu apreciaza ca nu poate continua deplasarea, sa se retraga din dispozitiv.

8. Urmatoarea intersectie (cea de la Eroilor) era deja asigurata de un politist care dirija traficul, astfel ca nu exista niciun motiv de graba pentru insotitori.

9. Din documentatia de aprobare a lucrarilor rezulta ca acestea ar fi trebuit efectuate in maxim 48 ore, incepand cu data de 16.10.2015, termen care putea fi prelungit cu inca maxim 48 ore. Adica, in total 96 ore. Lucrarile au fost efectuate in perioada 16.10-21.10.2015, adica in 120 ore!

10. Lucrarea nu a fost semnalizata corespunzator (au fost folosite indicatoare rutiere nereflectorizante, amplasate la distante mai mici decat prevede legea). In mod ciudat, indicatoarele folosite la fata locului nu au fost sechestrate, astfel ca ulterior acestea nu au mai putut fi expertizate.

11. Initial, masina in care ma aflam a oprit la locul accidentului. Dar pentru ca politistul din masina de la Rutiera a indicat soferului sa continue deplasarea, nu am vazut ce s-a intamplat. Abia ulterior am fost informat de gravitatea evenimentului. Cand am aflat de la aghiotant ca a fost accidentat motociclistul, l-am intrebat ce cauta motociclistul in dispozitiv pe ploaie - aspect confirmat in declaratiile date la Parchet de catre soferul masinii in care ma aflam.

Acestea sunt doar cateva date pe care nu stiu daca presa le va relata sau nu. Cu siguranta nu vor fi luate in seama de unii asa-zisi jurnalisti pe care nu-i preocupa adevarul, ci doar lanseaza minciuni peste minciuni, actionand si servind unor interese.

E usor sa condamni pe cineva fara sa stii despre ce este vorba sau cu intentia vadita de a manipula. Pentru ca, pana la urma, cine mai are nevoie de adevar atunci cand minciuna serveste atat de bine scopului..."

VIDEO PROTVPLUS.RO