Fostul rugbist George Baltă, în scaun cu rotile, acuză TAROM de discriminare după ce nu i s-a permis îmbarcarea în avion
Fostul rugbist George Baltă, imobilizat într-un scaun cu rotile, afirmă că nu i s-a permis îmbarcarea într-o aeronavă a TAROM pentru un zbor de la Bucureşti la Cluj-Napoca, ”pe motiv de siguranţă”.
Mai mult, acestuia i s-ar fi anulat rezervarea, fără a fi anunţat.
Reprezentanţii TAROM susţin însă că bifarea opţiunii corespunzătoare pentru persoanele cu dizabilităţi s-a făcut după rezervarea biletului şi că însoţitorului lui Baltă i s-a comunicat că reglementările în materie de siguranţă nu permit efectuarea cursei cu aeronava respectivă, fiindu-i oferite alternative de zbor.
Fostul rugbist a relatat, pe Facebook, cele întâmplate.
”Adevărul este că de mult nu am mai simţit asta şi nu cred că îmi doream să-mi reamintească cineva despre, dar TAROM a reuşit să-mi arate că în 2023 încă se mai fac discriminări. Astăzi aveam zbor spre Cluj împreună cu @tedynecula unde eram invitaţi ca speakeri la un eveniment. Doar că asta nu s-a mai întâmplat pentru că TAROM mi-a refuzat mie îmbarcarea pe motiv de siguranţă”, a scris George Baltă.
El a menţionat că Tedy Necula, care îl însoţea, a fost cu o seară înainte la aeroport să verifice dacă totul este în regulă, dar ”personalul de atunci i-a ridicat din umeri”.
”Cu bilete cumpărate, asistenţă pentru persoane cu dizabilităţi confirmată, astăzi m-am trezit că mi s-a anulat biletul, fără să fiu anunţat, pe motiv că aeronava care zboară spre Cluj este un ATR şi nu ia la bord persoane cu mobilitate redusă. Rezolvarea: Vă dăm bilet la zborul de la ora 17. Practic zbori când vor ei, nu când ai tu nevoie. În 2023 TAROM scrie pe site că este o companie modernă, dar foloseşte aeronave doar pentru o anumită categorie de oameni. Să nu mai spun că o persoană cu dizabilităţi nu poate selecta asistenţa şi tipul de dizabilitate direct de pe site. Trebuie să suni în call centre sau să mergi într-o agenţie a lor ca să fii evaluat”, a arătat fostul sportiv.
La rândul său, Tedy Necula a precizat că astfel de lucruri se întâmplă la TAROM ”de câteva luni cu foarte multe persoane cu dizabilităţi din ţară”.
”Biletele au fost luate acum 7 zile prin kiwi, cu menţiunea de rezervare pentru serviciul de asistenţă (conform regulilor Tarom care îţi spun să anunţi cu măcar 48 de ore înainte dacă ai nevoie de asistenţă). Am specificat dimensiunile scaunului lui George. Am făcut rezervare prin kiwi, pentru că acolo îmi cumpăr în general biletele, dar şi pentru că dacă bifezi pe site-ul Tarom orice formă de asistenţă atunci când vrei să cumperi bilet de la ei de pe site, nu te lasă, te trimit să îţi cumperi la ghişeu... Timp de cinci zile, Tarom nu a confirmat cererea de asistenţă, iar la telefon, acolo unde la ei pe site te pun să suni, nu răspunde nici dracu”, a arătat el.
Necula a menţionat că a primit confirmare de la kiwi că serviciul de asistenţă este asigurat pentru amândoi şi biletul de îmbarcare al lui George Baltă.
”În niciun loc când îţi cumperi bilet nu spune că nu ai voie în avion daca eşti wheelchair şi nici măcar nu-ţi arată modelul avionului. Mai mult, Tarom a anulat ieri seara fără să ne anunţe pe noi sau pe kiwi, biletul lui George!! Astăzi în aeroport au dat din colţ în colţ cu voce din ce în ce mai ridicată şi din ce în ce mai mulţi nu ştiu, "avem treabă". Punând şi minciuna că Dom'le, s-a schimbat aeronava. Nu este adevărat, ştiaţi din start pe ce aeronavă circulă la această oră cursa, şi oricum nu există să nu poţi să îmbarci. Orice alt aeroport a reuşit să îmbarce ani de zile şi în aceste avioane - şi încă îmbarcă. Şi până acum un timp, se făcea asta fără nicio grijă şi pe Bucureşti. De oriunde am plecat din ţară, chiar si cu George, nu am păţit chestia asta indiferent de avion. E vorba de oameni şi cât de obtuzi sunt la nişte reguli inventate de ei, total discriminatorii şi care împiedică dreptul la circulaţie al persoanelor cu dizabilităţi”, a mai afirmat Necula.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române (TAROM) a transmis, joi, într-un comunicat de presă, că ”oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă ca urmare a unei dizabilităţi temporare sau permanente, motorie, vizuală, auditivă sau mintală, ori din cauza vârstei sau a unei boli, pe toată durata călătoriei, de la rezervarea sau cumpărarea biletului până la sosirea la destinaţie”.
Sursa: News.ro
Etichete: avion, discriminare, tarom, scaun cu rotile, imbarcare,
Dată publicare:
07-12-2023 19:29