Experiment Ştirile ProTV: cum ajung bicicliştii victime sigure în traficul din România

×
Codul embed a fost copiat

Într-o ţară ca România, cu drumuri proaste şi pline de maşini, bicicliştii şi pietonii sunt victime sigure. Suntem pe primul loc în Europa la numărul celor care au murit în accidente cu biciclete.

Potrivit Eurostat, 10 biciclişti la fiecare milion de locuitori şi-au pierdut viaţa la noi, de trei ori mai mulţi faţă de media europeană.

Una dintre principalele cauze ale accidentelor este lipsa pistelor pentru biciclete - ceea ce îi impinge pe biciclişti pe şosea printre maşini, în trafic. Ca să vedem exact care sunt cele mai periculoase situaţii care pot apărea în trafic între şoferi şi biciclişti, am făcut un experiment într-un poligon.

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: "O situaţie frecventă este că sunt la semafor, vreau să fac dreapta, aştept să se pună lumina verde, mă asigur în prealabil dar nu văd foarte mult în spate, mai am şi altă maşină, între timp când să plec de pe loc, trece biciclistul care merge înainte, nu ţine cont că eu virez la dreapta."

Este cazul clasic de accident cu bicicleta iar vina este de multe ori împărţită. Întotdeauna însă biciclistul este cel care are de suferit.

Citește și
biciclete electrice
Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”
Moartea suspectă a unui turist portughez în Bucegi: anchetă redeschisă după 18 luni. Alpinistul a decedat într-o excursie organizată pe vreme foarte proastă

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: "O altă situaţie este că mergi pe partea dreaptă, normal, liniştit, cu o viteză normală şi la un moment dat biciclistul din faţă face stânga fără niciun motiv şi se duce nicăieri dar te surprinde pentru că nu semnalizează".

Un alt accident des întâlnit, care face multe victime, este cel cu o maşină oprită pe marginea drumului.

Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: "Dintr-un oarecare motiv oprim, când oprim, mai ales dacă e să coboare pasagerul din dreapta, pasagerul din dreapta e mai neatent şi pur şi simplu deschide portiera şi trece biciclistul care pur şi simplu se opreşte în portieră."

 

Războiul dintre şoferi şi biciclişti

 

Neatenţia conduce de multe la ori la tragedii. Dacă adăugăm şi lipsa infrastructurii atunci avem explicaţia cifrelor care ne plasează pe primul loc în rândul europenilor. 10 biciclişti la milionul de locuitori şi-au pierdut viaţa în România în 2017, potrivit Eurostat, în timp ce media europeană este de 4. În Luxemburg sau Cipru, niciunul. Cifrele se menţin ridicate. Potrivit Poliţiei Române, în primele 7 luni ale acestui an, în întreaga ţară au fost 556 de accidente cu biciclete în care 93 de oameni şi-au pierdut viaţa iar 469 au fost răniţi.

Radu Mititean, preşedintele Asociaţiei de Cicloturism: „Există şi un sentiment de nesiguranţă, dar există şi agresivitate din partea unor şoferi care nu acordă prioritate, care trec razant pe lângă biciclişti şi este şi un deficit de infrastructură"

Nici pietonii nu o duc mai bine în România. 37 de pietoni la milionul de locuitori au murit, tot în 2017, în accidente rutiere, ceea ce ne plasează tot pe primul loc în Europa.

Câtă vreme nici şoferii şi nici bicicliştii nu sunt dispuşi să-şi arate respect pe şosea, războiul tacit dintre ei va continua să facă victime. Însă principalele arme în acest război ar fi educaţia rutieră şi conştientizarea pericolelor la care se expun toţi participanţii la trafic. În plus, biciclişti, nu uitaţi să purtaţi întotdeauna casca şi haine care să vă facă vizbili în trafic.

Articol recomandat de sport.ro
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Citește și...
Statul, codaș la capitolul infrastructură pentru bicicliști. Au succes însă inițiativele private
Statul, codaș la capitolul infrastructură pentru bicicliști. Au succes însă inițiativele private

E vară, ne bucurăm cu toţii de soare, drept urmare foarte mulţi aleg bicicleta ca mijloc de agrement.

Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”
Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”

Turismul cu bicileta sau cu trotineta electrică devine tot mai popular în România, în special în zonele montane.

45 de milioane de lei pentru piste noi de biciclete în Bucureşti. Unde vor fi traseele
45 de milioane de lei pentru piste noi de biciclete în Bucureşti. Unde vor fi traseele

Pentru al patrulea an consecutiv, Guvernul a aprobat aproape 45 de milioane de lei pentru noi piste de biciclete în Bucureşti.

Bucureștenii care au primit voucherele pentru biciclete trebuie să le declare și să plătească impozit
Bucureștenii care au primit voucherele pentru biciclete trebuie să le declare și să plătească impozit

Persoanele care au primit anul trecut vouchere pentru biciclete de la Primăria Capitalei sunt obligate să depună în acest an Declaraţia Unică şi să plătească un impozit de 10% pentru acest venit, transmit reprezentanţii ANAF pentru Profit.ro.

Recomandări
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice

„De unde sunt florile?”, partea I. Când creştinii ortodocși celebrează Floriile, vorbim despre o industrie înfloritoare - vânzarea plantelor verzi şi florilor în România.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei
Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei

Gabriela Firea s-a înscris oficial în cursa pentru primăria generală. A fost opțiunea doi a partidului, după ce social-democrații și liberalii s-au convins că nu au șanse cu un candidat comun.