Experiment Stirile ProTv: A derapat masina lui Huidu sau a intrat pe contrasens dintr-o greseala?
La aceasta intrebare au incercat sa raspunda experti tehnici si specialisti in automobilism consultati de reporterii ProTV.
Acestia au analizat imaginile de la locul accidentului, dar ne-au demonstrat si cum se poate comporta tipul de autoturism condus de Huidu, daca nu este manevrat cu atentie.
Soferul este pus intr-o situatie dificila si daca nu are cauciucuri de iarna, la fel ca in cazul lui Huidu, si asflatul e ud si inghetat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asadar, o spune chiar un pilot de curse, daca nu conduci prudent, ai parte de vreme proasta, iar masina este neechipata pentru drumul respectiv, ai toate sansele sa faci un accident.
Analizand imaginile, un expert tehnic care a descalcit si accidentul jurnalistului Dumitru Tinu spune: putea fi un derapaj, insa in conditiile in care Serban Huidu ar fi facut, totusi, o manevra brusca asupra volanului.
"In momentul in care carosabilul are o raza de curbura redusa, cu toate sistemele pe care le poseda un automobil performant, exista pericolul ca masina sa gliseze lateral", a spus Virgil Lauric, expert tehnic judiciar.
Asadar, toate aceste elemente: viteza, drum, conditii meteo, atentia soferului, trebuie puse cap la cap pentru a trage o concluzie corecta. Tin seama soferii de indicatoarele care le spun sa reduca viteza pentru ca urmeaza o zona cu probleme? Cei mai multi nu prea. Dovada sunt aceste imagini filmate in acelasi loc in care acum doua zile, cele trei persoane si-au pierdut viata.
Soferii depasesc pe linia continua, pe sensul de mers de la Predeal spre Brasov. O fac riscand ca din sens opus sa apara in orice clipa o alta masina pentru ca vizibilitatea este redusa.
Nici cei care vin dinspre Brasov nu sunt prudenti. De multe ori, acestia taie curba pe stanga si intra pe contrasens, iar asta se intampla in general pentru ca soferii prefera sa nu reduca viteza de deplasare.
In ceea ce priveste vitezele, nu uitati ca in cazul unui impact frontal vitezele se aduna, daca, teoretic, fiecare a avut un 50 - 60 de kilomteri la ora, asta inseamna 100 -120 de kilometri la ora ceea ce justifica avariile.
Sursa: Pro TV
Etichete: accidente rutiere, expertize, serban huidu,
Dată publicare:
18-10-2011 18:34