Pe cel mai nou tronson de metrou din Capitala vor circula trenuri vechi de 40 de ani. Cum arata cele doua statii deschise
De vineri, la reteua de metrou a Capitalei s-au adaugat inca doua statii, Laminorului si Straulesti, aflate in nord-vestul orasului.
Desi tronsonul dat in folosinta are mai putin de 2 kilometri lungime, el va util chiar si pentru cei care stau in localitatile Mogosoaia si Buftea, aflate in plina dezvoltare.
Cele doua noi statii, Laminorului si Straulesti, reprezinta capatul Magistralei 4, care deocamdata incepe la Gara de Nord. La acest tronson s-a lucrat timp de 3 ani si jumatate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Razvan Cuc: "Are o lungime de 1,9 kilometri, valoarea proectului a fost de 241 milioane de euro. S-a estimat ca va deservi un numar de 50.000 de pasageri pe ora. Se va circula pe acest tronson cu trenuri IVA la un interval de 8 minute"
Desi este cel mai nou tronson de metrou din Capitala, pe el vor circula tot batranele rame fabricate la Arad in anii '70.
Marin Aldea, director Metrorex: "Vor functiona 6 trenuri IVA care au toate agrementarile si echipamentele in regula."
Statiile sunt insa echipate cu noile porti de acces, cu usi batante.
Cristina Nicolae, reprezentant Metrorex: "Se introduce cartela, dupa care se afiseaza, apar toate datele. In clipa cand se vor introduce cardurile doar se apropie de senzor si se da liber, nu mai trebuie introdusa cartela."
Despre cealalta magistrala aflata in contructie, cea din Drumul Taberei, autoritatile spun ca locuitorii cartierului mai au nevoie de un pic de rabdare.
Razvan Cuc: "Pentru Magistrala 5 termenul realist care domnul director il stie foarte bine ca stie cum lucram este semestrul 1, finalul semestrului 1, 2018."
Sefii metroului se arata mult mai optimisti cand vorbesc despre restul magistralei 4, care urmeaza sa uneasca Gara de Nord cu Gara Progresu.
Marin Aldea, director Metrorex: "Pentru Gara Progresu studiul de prefazabilitate si fezabilitate in trimestrul II al acestui an si urmeaza a se incheia in aprilie 2019 cand vom putea demara efectiv lucrarile estimate a se incheia in anul 2023."
Nici capatul dinspre Lamimnorului nu este complet terminat, deoarece se lucreaza inca la viitorul depou.