EVALUARE NATIONALA 2015. Elevii de clasa a II-a au sustinut examenul la limba romana, proba scrisa. Ce subiecte au primit
EVALUARE NATIONALA 2015. Aproximativ 600.000 de elevi, din clasele a 2-a, a 4-a si a 6-a, vor fi testati, in perioada urmatoare. Notele nu vor fi trecute in catalog, dar cele mici ar trebui sa-i ingrijoreze pe parinti si profesori deopotriva.
EVALUARE NATIONALA 2015. Primii care au intrat in febra testelor au fost cei 200.000 de elevi, de clasa a 2 a.
Sa-i scrie unui coleg un bilet de multumire si sa formuleze un text raspunzand la 6 intrebari despre "1 iunie - Ziua internationala a copiilor" sau despre "Vacanta mare". Acestea au fost subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii din clasa a 2-a la testul scris de limba romana.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ioana: "Am invatat ce a fost in evaluarea de azi si pentru noi a fost usor."
Loredana Subtirica, profesor invatator primar: "Suntem abia la inceput de drum, e firesc ca la scris sa intampinam dificultati, iar la citit, noi citim mereu, ne activizam vocabularul."
Copiii au avut la dispozitie 30 de minute pentru a rezolva subiectele. Notele nu vor fi trecute in catalog, dar rezultatele vor fi discutate cu fiecare parinte in parte. Este important de stiut ca evaluarile nu sunt obligatorii, astfel incat elevii care au lipsit nu le vor sustine in alta zi.
Pentru elevii constiinciosi, o lucrare de control in plus nu inseamna mare lucru. Doar ca uneori nici ei nu inteleg de ce e nevoie de atata carte.
Vlad: "Pentru ce e invatatura? Pai pentru ce e? Pentru nimic, mie nu mi trebuie, cand o sa fiu mare vreau sa fiu constructor."
Parintii, dar si unii directorii de scoli cred totusi ca aceste evaluari nu sunt de fapt decat un stres in plus pentru copii. Cu atat mai mult cu cat examinarea a fost supravegheata in clase de cate doi profesori pentru ca nimeni sa nu poata sa se inspire.
Ramona Costache, directorul unei scoli: "Sa le regandeasca si sa le ofere o utilitate si o finalitate astfel incat sa se justifice probele pe care copiii le sustin. In final, parintii nu stiu ce sa faca cu ele, adica la ce le folosesc copiilor."
Evaluarile vor continua cu proba orala la communicare pentru elevii de clasa a 2 a si cu matematica. In saptamanile urmatoare vor fi testatii si elevii din clasele a 4 a si a 6 a.
EVALUARE NATIONALA 2015.
Pe 20 mai va avea loc proba la matematica, iar elevii apartinand minoritatilor nationale vor putea sustine proba scrisa la limba materna pe 21 mai si cea la citit pe 22 mai.
Evaluarea competentelor dobandite in ciclul primar la finalul clasei a IV-a va incepe pe data de 26 mai cu proba la limba romana. Ea va fi urmata pe 27 mai de proba la matematica, iar pe 28 mai de proba la limba materna pentru elevii apartinand minoritatilor nationale.
Ultima evaluare a competentelor, cea la clasa a VI-a, va incepe in 2 iunie cu proba de limba si comunicare. Pe 3 iunie, va avea loc proba la matematica si stiinte ale naturii.
Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, sa aiba un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale. Testele elaborate pentru clasa a II-a vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competentelor de matematica.
Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana si evaluarea competentelor de matematica. Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara "Limba si comunicare" si din aria curriculara "Matematica si stiinte ale naturii".
Durata alocata rezolvarii testelor de evaluare este de cate 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, 60 de minute pentru fiecare test la clasa a IV-a si tot cate 60 de minute pentru fiecare test de la clasa a VI-a. Evaluarile se vor desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei unitati de invatamant.
Testele vor fi evaluate in scoala de cadrele didactice din respectiva unitate de invatamant. Fiecare test va fi evaluat de doua cadre didactice, dintre care unul este invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar de la clasa.
Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva. Rezultatele individuale obtinute nu se afiseaza/nu se comunica public si nu se inregistreaza in catalogul clasei, precizeaza metodologia.
Subiecte proba scrisa la limba romana, clasa a doua
Sursa: Agerpres
Etichete: evaluare nationala, limba romana, evaluare nationala 2015,
Dată publicare:
17-05-2015 12:30