”E un mister nerezolvat” Ce a pățit un jurnalist britanic într-un autobuz din București

Program RATB de Crăciun
Pro TV

Craig Turp, un englez îndragostit de București și stabilit în România de mai mulți ani a povestit despre ciudățeniile unei călătorii cu autobuzul în București într-un articol pentru ”Emerging Europe”.

Englezul, redactor-șef al publicației ”Emerging Europe”, nu înțelege de ce bucureștenii insistă să stea lângă ușă ca să fie primii la coborâre din autobuz. La urcare, se opresc în fața ușilor indiferent de unde coboară. Apoi când se deschid ușile dau navălă să coboare de parcă s-ar da un premiu.

Se dă un premiu dacă cobori primul dintr-un autobuz în București?” se întreabă ironic englezul, stabilit de ani buni în România.

”Nu mă înțelegeți greșit, în general iubesc sistemul de transport public din București”, începe britanicul adăugând că ”deși autobuzele ar putea circula în intervale mult mai dese, dat fiind mulțimea de oameni care folosește transportul public din București în fiecare zi, și luând în considerare bugetul nesemnificativ pe care RATB (STB) îl are la dispoziție, dar și biletele ieftine, chiar nu mă pot plânge prea tare de transportul public din București. Ceea ce nu pot însă spune despre oamenii care îl folosesc. Adică oamenii care insistă să stea fix lângă uși pentru a fi primii care coboară. ”

”De-a lungul anilor, am ajuns să înțeleg treptat multe despre viața din Bucuești (și România în general), care inițial mi să păreau bizare, de la mâncatul grăsimii de porc, afumate - slănină - care mi-a luat 15 ani să învăț să o apreciez (acum o iubesc), până la de ce mamele din România le pun copiilor căciuli groase de lână în mijlocul verii (teama atotputernicului curent, evident).

Însă, puține lucruri rămân mistere nerezolvate, de la obsesia față de artificii, până la de ce sunt adresele atât de complicate (de ce blocurile au un număr de stradă și un număr de bloc?). Dar după o îngrâmădeală înfricoșătoare în această săptămână cu autobuzul, misterul ciudat pe care vreau să îl rezolv acum este insistența de a fi primul la coborâre.

Îl numesc: Sindromul accesului rapid la uși. Pentru neinițiați iată simptomele pe scurt. Când intră într-un autobuz aglomerat, românii care suferă de Sindromul accesului rapid la uși vor sta cât mai aproape posibil de ieșire, ceea ce va face dificil pentru ceilalți să urce în autobuz. Acei suferizi - care într-un moment de lipsă de concentrare - au uitat și s-au așezat pe scaun la 2-3 metri de cea mai apropiată ușă, își vor reveni în fire în cele din urmă, și se vor îngrămădi printre oameni să ajungă la ușă.

Până și cei care la început par imuni la Sindromul accesului rapid la uși, în cele din urmă se vor dezvălui ca suferind de o formă de Tourette, întrebând obsesiv ”Coborâți la prima?” pe cei care stau între ei și cea mai apropiată ușă (chiar dacă nu sunt lângă ușă).

Răspunsul corect (adică cel pe care-l dau eu de obicei) este ”Nu, și de fapt am intenția de a rămâne fix în locul acesta ca să-ți blochez drumul spre ușă.” Durează un minut sau două până sarcasmul este detectat. Dur? Poate. Dar urăsc acest Coborâți la prima? atât de mult încât mă simt obligat să-i fac pe oameni să realizeze cât de penibili sunt. După părerea mea, arată opinia îngrozitoare pe care călătorii din București o au unii despre alții. Practic, nu cred că ceilalți le vor face politețea să le ofere loc să coboare din autobuz. Este mai degrabă trist.” încheie englezul.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Citește și...
Câte zile durează ca o scrisoare să ajungă de la București la Brașov, o distanță de 180 de km. Răspunsul directorului Poștei
Câte zile durează ca o scrisoare să ajungă de la București la Brașov, o distanță de 180 de km. Răspunsul directorului Poștei

Directorul Companiei Naţionale Poşta Română, Valentin Ştefan, afirmă, întrebat în cât timp ajunge o scrisoare de la Bucureşti la Braşov, că durata maximă este de cinci zile.

Cabana Capra de pe Transfăgărășan a fost lovită de o avalanșă. Turiștii au fost evacuați în siguranță | GALERIE FOTO
Cabana Capra de pe Transfăgărășan a fost lovită de o avalanșă. Turiștii au fost evacuați în siguranță | GALERIE FOTO

Problemele s-au ținut scai de șoferii care s-au încumetat să scoată mașinile pe șosele. Mulți dintre ei au rămas blocați în troiene și nu au mai putut înainta. Iar în Argeş, pe Transfăgărăşan, o avalanșă a afectat serios Cabana Capra.

Operațiunea ca în filme prin care aduceau droguri în România membrii celui mai important grup de traficanți
Operațiunea ca în filme prin care aduceau droguri în România membrii celui mai important grup de traficanți

Cel mai important grup de traficanți format din șase români și doi albanezi care alimentau piața din București a fost prins de polițiști și procurori.

Recomandări
România a împrumutat deja două miliarde de euro și patru miliarde de dolari în prima lună din 2023. Ce spun analiștii
România a împrumutat deja două miliarde de euro și patru miliarde de dolari în prima lună din 2023. Ce spun analiștii

Deși suntem abia în luna februarie, statul român a împrumutat o treime din banii de care are nevoie pentru tot anul 2023: două miliarde de euro și patru miliarde de dolari, de pe piețele externe.

Vremea rea va cuprinde toată România. Temperaturile minime vor ajunge chiar și la minus 20 de grade Celsius
Vremea rea va cuprinde toată România. Temperaturile minime vor ajunge chiar și la minus 20 de grade Celsius

Se anunță o săptămână cu vreme rea și nopți geroase în toată țara. Un val de frig va acoperi toate regiunile și va aduce minime de până la minus 20 de grade Celsius.

Bucureștiul ar putea rămâne fără regulamentul care oprește dezvoltatorii să construiască haotic în zonele istorice
Bucureștiul ar putea rămâne fără regulamentul care oprește dezvoltatorii să construiască haotic în zonele istorice

Bucureștiul ar putea rămâne fără singurul regulament care oprește investitorii imobiliari să construiască haotic în zonele istorice.