După ani de așteptare, Drumul Loviștei intră în modernizare. 36 de milioane de euro pentru alternativa la Valea Oltului
După ani de așteptare, încep lucrările de modernizare la Drumul Loviștei o alternativă mai puțin aglomerată pentru cei care străbat Valea Oltului.
Traseul leagă Curtea de Argeș de Câineni și este considerat strategic pentru că după modernizate va scurta ruta dintre Sibiu și Pitești cu aproape de 50 km.
În prezent, în ciuda peisajelor splendide și a satelor pitorești din zonă, oamenii evită să meargă pe acolo din cauza gropilor.
Peisajele spectaculoase din Parcul Național Cozia contrastează dureros cu starea Drumului Loviștei: gropi, șanțuri și praf. Șoferii preferă ocolul pe Valea Oltului. Mașinile abia răzbesc printre craterele din asfalt.
Turist: "Cel puțin 20 de kilometri de când m-a băgat pe aici... mi-am blestemat zilele și m-a durut sufletul că-mi rup mașina."
Sorin Leonte, primarul comunei Perișani: "O rută mult mai scurtă decât cea pe Valea Oltului, dar drumul este foarte degradat. În zilele de caniculă, e foarte mult praf."
Drumul 703H străbate una dintre cele mai pitorești regiuni din sudul Carpaților – Țara Loviștei, o zonă istorică, montană, învecinată cu Parcul Național Cozia și Munții Făgăraș. Zona are un potențial turistic uriaș, spun localnicii, dar infrastructura precară o ține în umbră.
Denisa Popescu, proprietară pensiune: "Caută pe Google și când le dai locația, își doresc tare mult să ajungă. Dar, pur și simplu, din cauza drumului, își amână sejurul sau nu mai ești în lista lor de preferințe."
Mulți localnici au pus bani, timp și speranță într-un vis care părea să prindă contur: pensiuni cu vedere la munți, foișoare în mijlocul naturii sil camere rezervate cu luni înainte.
Dar, în loc de musafiri s-au ales cu anulări. Mihai Nicolae a investit aproape un milion de euro într-o pensiune și speră că, odată cu asfaltarea drumului vor apărea și turiștii.
Mihai Nicolae, proprietar pensiune: "Sperăm într-un an să-i dăm drumul. Suntem mult influențați de ceea ce se va întâmpla și cu drumul, și cu fluxul de clienți. Datorită drumului, o parte nu se mai întorc sau evită zona."
Modernizarea drumului, promisă de ani de zile, costă 36 de milioane de euro și va dura trei ani. Primele utilaje ar trebui să ajungă pe 15 august, iar lucrările sunt finanțate prin programul "Anghel Saligny".