Doua parcari mari care pot usura o parte din traficul de cosmar al Capitalei zac nefolosite de 3 ani. Explicatiile Primariei

08-11-2016 18:44

Codas la parcari, Bucurestiul este sufocat de masinile lasate pe trotuare, piste de biciclete sau treceri de pietoni. Autoritatile locale au ignorat aceasta problema, iar cand au gasit solutii au uitat sa le puna in practica.

De exemplu, doua parcari mari, care pot usura iesirea spre A1 si Gara Basarab, zac nefolosite de 3 ani, desi pot gazdui 800 de masini.

Filmare camera ascunsa:

-Parcarea asta nu e functionala?
-Nu.
-De ce? Stiti?
-Pai e a constructorului. Atata timp cat nu e data in primire, cum poti tu sa faci, pe spatiul altcuiva …pana nu e lamurit

La Podul Basarb, in urma cu 3 ani, Primaria Municipiului Bucuresti a construit o parcare sub pod. A fost o investitie uriasa: peste 3 milioane de lei au alocat autoritatile pentru ea. Cu toate acestea, spatiul a ramas neocupat.

84 de locuri de parcare zac nefolosite aici sub podul Basarab. Parcarea supraetajata ar fi trebuit sa fie data in folosinta inca de acum 3 ani, insa nici pana acum primaria nu a reusit sa obtina de la pompieri autorizatia de securitate la incendiu.

Mai mult, primaria nu a achitat toti banii pentru lucrare asa ca nu s-a putut face receptia. "In momentul de fata este in curs de desfasurare procedura de predare a parcarii in administrarea Administratiei Strazilor(...) Pentru a fi data in exploatare este necesar sa fie preluata de un administrator in vederea intretinerii si administrarii.", a explicat Primaria Capitalei.

Mergem in cartierul Militari, la iesirea spre autostrada Bucuresti - Pitesti, unde, fostul Primar al sectorului 6, Cristian Poteras, a inaugurat in 2010, cu mare fast, cea mai mare parcare la sol a Capitalei.

Aproape 4 milioane de lei pentru 700 de locuri de parcare pe 17.000 de metri patrati. Atata a investit in 2010 primaria sectorului 6 aici la autogara militari. Parcarea insa a functionat doar vreme de 3 ani.

Poteras a semnat un contract de inchiriere cu proprietarul terenului privat pentru un euro pe metru patrat pe luna, 17.000 de euro in total. Dupa trei ani, autoritatile nu s-au mai inteles la bani, asa ca, parcarea a fost inchisa.

Localnic: "Pe Strada Ierbii acolo daca va uitati e nenorocire de masini, nu putem nici sa calcam. Si am inteles de la cineva care a avut masina parcata aici ca nici nu era prea scumpa"

Primaria a renuntat sa mai deschida parcarea. Spune ca solutia e "o mai buna utilizare a locurilor amenajate" dar si ridicarea masinilor parcate ilegal.

Gasirea solutiilor pentru parcarea unui milion de masini zilnic, in capitala, nu este punctul forte al autoritatilor locale. Grav este ca atunci cand apar, ele nu au prioritate.
 


VIDEO PROTVPLUS.RO