Două materiale ProTV, marca „România, te iubesc", sunt prezentate la Festivalul Internaţional de Film Astra din Sibiu
Timp de șapte zile, Sibiul este capitala filmului documentar. Peste 100 de producții vor fi prezentate în cadrul Festivalului de Film Documentar Astra, iar prima proiecție, o incursiune în lumea romilor corturari, a fost un succes.
Printre temele abordate de realizatori sunt războiul, sinuciderea asistată sau relațiile de cuplu.
În secțiunea investigațiilor jurnalistice sunt prezentate și două materiale ProTV, marca „România, te iubesc".
Taraful de Caliu a deschis festivalul de film documentar. Prima proiecție a dezvăluit publicului o lume mai puțin știută despre viața unei familii de romi corturari.
Producția „Pocalul. Despre fii și fiice" prezintă un univers în care căsătoriile se fac și desfac în funcție de neam și avere. Filmul, la care s-a lucrat vreme de șapte ani, a fost bine primit de public.
Dana Bunescu, realizator: „Aveam emoții, nu știam cum va reacționa și l-am simțit foarte viu, în toate felurile posibile. Faptul că i-am simțit vibrând, mișcați, a fost foarte important".
Cătălina Tesăr, antropolog: „Atâta timp cât oamenii, cât a ținut interesul viu în sală și oamenii au empatizat cu personajele, cred că ăsta era, am vrut să arăt realitatea asta la care am avut eu acces".
În sala de proiecție au venit și personajele filmului.
Amalia Enache: „Sunt lucruri pe care eu, jurnalist fiind, le-am aflat pentru prima dată. Habar nu aveam de povestea aceasta a pocalului".
Radu Vancu, scriitor: „Cred că unul dintre lucrurile care lipsesc cel mai mult acum în lume este capacitatea de a îl vedea pe celălalt, capacitatea de a-l vedea pe cel diferit, de a înțelege că ce e radical diferit față de noi se află tot un om”.
Femeie: „Chiar este prima dată când și vreau să particip la mai multe documentare. În general sunt pasionată de filmele documentare".
Festivalul Astra de la Sibiu a ajuns la cea de-a 29-a ediție. În următoarele zile de proiecții, jurnaliștii ProTv Paula Herlo și Alex Dima prezintă două anchete marca „România, te iubesc".