Două locomotive s-au ciocnit în județul Giurgiu. Ambii mecanici au fost răniţi, iar unul dintre ei ar fi fost băut
Două locomotive s-au ciocnit frontal, după ce unul dintre mecanici ar fi ignorat semnalul care îl obliga să oprească în gara Toporu, din județul Giurgiu. .
Mecanicul s-ar fi urcat băut în locomotivă, iar în urma coliziunii trei persoane au fost rănite, inclusiv șeful trenului, care îi era alături în cabină. Mai multe anchete, sunt deja în desfășurare.
Puțin după ora 3 dimineață, serviciile locale de urgență au fost alertate că două locomotive ale unor operatori privați de transport feroviar s-au ciocnit violent, în apropierea gării Toporu din Giurgiu. Mecanicul bănuit că ar fi provocat coliziunea era băut, susțin autoritățile, care ar fi stabilit cu ajutorul etilotestului că ar fi avut o alcoolemie de 0,64 la mie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit primelor date din anchetă, unul dintre mecanicii de locomotivă a ajuns în Gara Toporu, unde ar fi trebuit să oprească locomotiva, mai ales că semnalele îi interziceau în mod categoric să își continue drumul. Însă, în bezna nopții, bărbatul care se pare că era și sub influența alcoolului a decis să continue cursa, pe un singur fir de cale ferată, iar la aproximativ un kilometru distanță de Gara Toporu, a tamponat frontal o altă locomotivă care venea dinspre Gara Giurgiu.
Înainte de impact, locomotiva ar fi forțat un macaz închis tocmai ca să nu îi permită înaintarea. Mecanismul a cedat în mod automat, și astfel a fost evitată deraierea. Specialiștii Agenției de Investigare Feroviară susțin că mecanicul de locomotivă are responsabilitatea pentru cele întâmplate, însă nu sunt excluse nici cauzele tehnice.
Laurențiu Dumitru, director general Agifer: „O locomotivă, chiar dacă a fost izolată, are un semnal care îi indică, are culoarea roșie și obligă la oprire, trebuie să aducă locomotiva, să se și oprească. În niciun caz nu este permis și nu este în regulă să se ajungă să treacă mai departe în linia curentă și, cum s-a întâmplat acum, o coliziune.”
În urma impactului, cele două locomotive au fost serios avariate, însă și mai grav este faptul că cei doi mecanici de locomotivă au fost răniți. Așa că au fost transportați de urgență la spital, unde au primit îngrijiri medicale.
Rănit ușor a fost și șeful de tren care se afla în locomotivă, alături de mecanicul care ar fi provocat accidentul. Bărbatul a refuzat însă transportul la spital.
-În cariera dumneavoastră ați mai întâlnit un caz în care două locomotive să se ciocnească frontal? -Nu. Nu am mai întâlnit, spune unul din angajații de la fața locului.
O anchetă penală a fost declanșată de procurori și polițiști, care au început urmărirea penală în rem pentru mai multe infracțiuni, inclusiv vătămare corporală din culpă, îndeplinirea defectuoasă a îndatoririlor de serviciu urmată de accident, dar mai ales prezența la serviciu sub influența alcoolului. Deocamdată, mecanicul de locomotivă, internat în spital, nu a fost audiat.
Reacția ministrului Grindeanu
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „O să vedem. Și ce să fac eu ca ministru, să pun fiola la fiecare mecanic? Tocmai de aia a fost ridicată licența, suspendată licența acestui operator privat.”
O serie de accidente grave au avut loc anul acesta pe calea ferată. În luna martie, două trenuri s-au tamponat la Roșiori de Vede, după ce un mecanic ar fi ignorat semnalul de oprire și și-ar fi continuat cursa. 12 călători au fost loviți ușor. Două săptămâni mai târziu, la Galați, o locomotivă care urma să se cupleze la un tren Regio a intrat cu viteză într-un vagon, iar o femeie conductor și-a pierdut viața și trei bărbați au fost răniți.