Dosar penal in cazul autostrazii Sibiu-Orastie, pentru savarsirea unor posibile fapte de coruptie

Ultimul update: Duminica 06 Decembrie 2015 07:01
Data publicarii: Joi 03 Decembrie 2015 20:33
Categorie: Actualitate
autostrada Sibiu Orastie

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, in care a fost inceputa urmarirea penala in rem, in legatura cu savarsirea unor posibile fapte de coruptie in construirea autostrazii Sibiu-Orastie.

Potrivit unui raspuns al DNA, in acest dosar a fost inceputa urmarirea penala pentru savarsirea unor infractiuni de coruptie, infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie si infractiuni privind fraude cu fonduri europene, relateaza Agerpers.

Pana in prezent, nicio persoana nu a fost pusa sub acuzare.

Pe 11 noiembrie, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de catre proiectant, constructor, diriginte de santier (inginer FIDIC) a prevederilor legislatiei in vigoare, precum si cu privire la modul in care a actionat conducerea CNADNR in derularea unor contracte.

Referitor la contractul pentru autostrada Sibiu-Orastie, Corpul de control a constatat ca s-au inregistrat mari intarzieri inca din faza de proiectare, acestea perpetuandu-se si in faza de constructie.

''Constructorul nu a depus proiectul tehnic la timp, studiile topo-geo au avut mari intarzieri, avizele pentru obtinerea autorizatiilor de constructie si emiterea autorizatiilor de constructie au avut intarzieri, revizuirile proiectului tehnic pe baza unui studiu nou geo-tehnic au determinat, de asemenea, intarzieri. De mentionat ca nici in prezent antreprenorul nu a transmis documentatiile necesare obtinerii autorizatiei de construire pentru terenurile suplimentare. Antreprenorul a solicitat o majorare de 30% din valoarea de contract pentru solutiile tehnice in zonele cu instabilitate a terenului. CNADNR a comunicat antreprenorului ca nu sunt indeplinite conditiile de imprevizibilitate. Studiul de fezabilitate arata ca in zona sunt alunecari de teren si recomanda studii geo aprofundate, acest aspect fiind inclus in disputele dintre parti'', afirma fostul ministru al Transporturilor de atunci, Iulian Matache.

Potrivit MT, avand in vedere intarzierile, precum si nerespectarile clauzelor contractuale, CNADNR a formulat zece revendicari catre antreprenor, o parte dintre ele fiind solutionate.

''Pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Brasov. Acestea au constatat urmatoarele deficiente in sarcina antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de catre beneficiar, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor contractului si ale caietului de sarcini, nerespectarea de catre antreprenor a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea constructiei. Atat inginerul FIDIC Consitrans, cat si inginerul FIDIC DRDP Brasov nu si-au indeplinit corespunzator obligatiile prevazute de serviciile de supervizare'', preciza MT.

In plus, la inceputul anului 2014, a fost intocmit un document de reziliere a contractului de proiectare si executie a Lotului 3 al Autostrazii Sibiu - Orastie, insa acesta nu a fost promovat oficial si nu a produs efecte, cu toate ca se fundamenta oportunitatea rezilierii contractului. Astfel, masura nu a condus la remedierea deficientelor.

Potrivit raportului Corpului de control, beneficiarul nu a urmarit corespunzator derularea contractului si nu a aplicat prevederile acestuia, nu s-a asigurat ca au fost solutionate toate revendicarile sale privind calitatea executiei, nu a luat in calcul executarea garantiei de buna executie si nu a promovat oportunitatea si necesitatea rezilierii contractului.

In prezent, tronsonul de 22 km dintre Saliste si Cunta este inchis, dupa ce pe o portiune din zona viaductului Aciliu au aparut fisuri adanci care pun in pericol siguranta traficului rutier.

Astfel, o portiune de 200 de metri a fost demolata si va fi refacuta pe cheltuiala antreprenorului, compania italiana Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii.

autostrada Sibiu Orastie Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Agerpres

22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei
22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile
Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile
VIDEO PROTVPLUS.RO
Rabinul Andrew Baker
Comitetul Evreiesc American: Oricare ar fi problema cu Iohannis, cu siguranţă antisemitismul nu e
Ce ar fi făcut agresorul din Alba în timp ce era după gratii. A ajuns de 24 de ori la judecător
Autocar cu 25 de pasageri la bord implicat într-un accident rutier, în Sibiu
Cazul controversatului tablou de Picasso. Procurorii DIICOT au început urmărirea penală in rem
Căței din estul Europei, vânduți ilegal pe piața neagră. De unde provin traficanții
Șeful Parlamentului European, la București: ”A venit momentul să accelerăm aderarea României la zona Schengen”
Greva metrou
Greva de la metrou, programată pentru astăzi, nu se mai ține
Anchetă după scandalul asistentelor false din Suedia. 150 de şcoli ar emite diplome fără acoperire
Cum au fost surprinși doi tineri într-un magazin din Brașov. Pedeapsa primită
Guvernul împrumută milioane ca să construiască puşcării noi, cu baie în celulă
Agresorul din Alba, eliberat din închisoare în ciuda ororilor comise în trecut
Cine sunt polițiștii care l-au prins pe agresorul fetei din Alba Iulia. ”Au fost oripilați de ce au văzut”