Dosar penal in cazul autostrazii Sibiu-Orastie, pentru savarsirea unor posibile fapte de coruptie

Ultimul update: Duminica 06 Decembrie 2015 07:01
Data publicarii: Joi 03 Decembrie 2015 20:33
Categorie: Actualitate
autostrada Sibiu Orastie

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, in care a fost inceputa urmarirea penala in rem, in legatura cu savarsirea unor posibile fapte de coruptie in construirea autostrazii Sibiu-Orastie.

Potrivit unui raspuns al DNA, in acest dosar a fost inceputa urmarirea penala pentru savarsirea unor infractiuni de coruptie, infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie si infractiuni privind fraude cu fonduri europene, relateaza Agerpers.

Pana in prezent, nicio persoana nu a fost pusa sub acuzare.

Pe 11 noiembrie, Corpul de control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de catre proiectant, constructor, diriginte de santier (inginer FIDIC) a prevederilor legislatiei in vigoare, precum si cu privire la modul in care a actionat conducerea CNADNR in derularea unor contracte.

Referitor la contractul pentru autostrada Sibiu-Orastie, Corpul de control a constatat ca s-au inregistrat mari intarzieri inca din faza de proiectare, acestea perpetuandu-se si in faza de constructie.

''Constructorul nu a depus proiectul tehnic la timp, studiile topo-geo au avut mari intarzieri, avizele pentru obtinerea autorizatiilor de constructie si emiterea autorizatiilor de constructie au avut intarzieri, revizuirile proiectului tehnic pe baza unui studiu nou geo-tehnic au determinat, de asemenea, intarzieri. De mentionat ca nici in prezent antreprenorul nu a transmis documentatiile necesare obtinerii autorizatiei de construire pentru terenurile suplimentare. Antreprenorul a solicitat o majorare de 30% din valoarea de contract pentru solutiile tehnice in zonele cu instabilitate a terenului. CNADNR a comunicat antreprenorului ca nu sunt indeplinite conditiile de imprevizibilitate. Studiul de fezabilitate arata ca in zona sunt alunecari de teren si recomanda studii geo aprofundate, acest aspect fiind inclus in disputele dintre parti'', afirma fostul ministru al Transporturilor de atunci, Iulian Matache.

Potrivit MT, avand in vedere intarzierile, precum si nerespectarile clauzelor contractuale, CNADNR a formulat zece revendicari catre antreprenor, o parte dintre ele fiind solutionate.

''Pe parcursul derularii lucrarilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Brasov. Acestea au constatat urmatoarele deficiente in sarcina antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de catre beneficiar, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor contractului si ale caietului de sarcini, nerespectarea de catre antreprenor a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nerespectarea de catre antreprenor a prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea constructiei. Atat inginerul FIDIC Consitrans, cat si inginerul FIDIC DRDP Brasov nu si-au indeplinit corespunzator obligatiile prevazute de serviciile de supervizare'', preciza MT.

In plus, la inceputul anului 2014, a fost intocmit un document de reziliere a contractului de proiectare si executie a Lotului 3 al Autostrazii Sibiu - Orastie, insa acesta nu a fost promovat oficial si nu a produs efecte, cu toate ca se fundamenta oportunitatea rezilierii contractului. Astfel, masura nu a condus la remedierea deficientelor.

Potrivit raportului Corpului de control, beneficiarul nu a urmarit corespunzator derularea contractului si nu a aplicat prevederile acestuia, nu s-a asigurat ca au fost solutionate toate revendicarile sale privind calitatea executiei, nu a luat in calcul executarea garantiei de buna executie si nu a promovat oportunitatea si necesitatea rezilierii contractului.

In prezent, tronsonul de 22 km dintre Saliste si Cunta este inchis, dupa ce pe o portiune din zona viaductului Aciliu au aparut fisuri adanci care pun in pericol siguranta traficului rutier.

Astfel, o portiune de 200 de metri a fost demolata si va fi refacuta pe cheltuiala antreprenorului, compania italiana Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii.

autostrada Sibiu Orastie Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Agerpres

22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei
22 km noi din autostrada Sibiu-Orastie, dati in sfarsit in folosinta. Romania se misca insa incet si ramane la coada Europei
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Al treilea lot al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in noiembrie. Constructorul nu a mai cerut bani in plus
Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile
Carambol teribil pe autostrada Sibiu-Orastie, inaugurata in urma cu cateva zile
VIDEO PROTVPLUS.RO
asistat social vaslui
Primele explicații ale asistatului social din Vaslui care a sunat la 112 pentru a fi deszăpezit
Intervenție riscantă a pompierilor la o casă în flăcări. În interior se afla o butelie
Un șofer care a făcut pană în Sălaj, ajutat de polițiști. Mesajul agenților
Parchetul General a făcut precizări despre efectele deciziei CCR privind protocoalele SRI
Imagini apocaliptice pe Transalpina. Vântul a atins 100 de km/h. VIDEO
Prună, despre recursul compensatoriu: "În varianta iniţială ar fi ieşit 1700, nu 11.000”
Dan Dungaciu
Dan Dungaciu, despre Brexit: "Cred că există o mare frustrare în Marea Britanie"
Reacţia Jandarmeriei după ironiile la adresa clipului despre Eminescu. "Patul lui Procust"
Răsturnare de situaţie în cazul semafoarelor "sabotate". Ce au descoperit anchetatorii
Flăcări uriaşe într-un bloc din Timişoara. Oamenii au fugit, îngroziţi
Marinar, căutat în Dunăre. Acțiunea de salvare se desfășoară cu dificultate
APADOR-CH consideră ”ridicol excesul de zel al poliției” în cazul protestului cu vopsea