Pilotul care s-a catapultat din MIG 21 Lancer, supus unei operatii complexe care a durat 4 ore. Pacientul are reflexe

13-06-2017 18:50


Pilotul care s-a catapultat din MIG 21 Lancer inainte ca avionul sa se prabuseasca a fost operat timp de 4 ore, la Spitalul Militar Central din Capitala. Pacientul s-a trezit, a fost detubat si are reflexe, motricitate, si sensibilitate la picioare.

Update 18.49: Pilotul avionului MiG 21 Lancer prabusit, luni, in judetul Constanta si supus unei interventii chirurgicale la coloana care a durat mai mult de patru ore s-a trezit.
Seful Clinicii de Neurochirugie a Spitalului Militar, Marian Mitrica: "Pacientul are reflexe si sensibilitate la picior si a fost detubat."

Update 17.58: Dr. Florentina Ionita-Radu: “In acest moment, desi a iesit din operatie, pacientul este in continuare intubat si sedat si nu s-a putut aprecia exact care este motricitatea lui. Nu s-a putut aprecia din punct de vedere neurologic daca pacientul poate sau nu sa-si foloseasca picioarele. Acest lucru se va aprecia in momentul in care va fi trezit, adica peste doua ore. Dr. Mitrica va face o reevaluare neurologica si in functie de ce se intampla atunci vom stabili care va fi conduita ulterioara. Afectarea neurologica se intampla, deci faptul ca el nu putea sa mearga, se intampla deoarece un cheag de sange si fragmente osoase apasau pe coloana. Atat cheagul de sange, cat si fragmentele osoase au fost indepartate, deci coloana lui este integra. Acum, exista riscul sa ramana un oarecare deficit. Ii putem stabili exact starea peste aproximativ doua ore.”
Colonel dr. Mitrica: “Eu sper ca, din punctul nostru de vedere, in cel mult doua luni si jumatate – trei luni sa fie integru, iar din punct de vedere neurologic sa fie normal. Cel putin la acest moment, cantitatea de lichid la nivel pulomonar este mai mare decat ieri. In al doilea rand, contuzia pulmonara ramane problema numarul 1 pentru pacient.”

Update 17.41: Colonel dr. Mitrica, medicul care a condus interventia chirurgicala: “Operatia a decurs asa cum ne asteptam, nu au fost probleme deosebite. Tehnic, operatia a decurs extraordinar de bine. Situatia lui neurologica va fi determinata in jur de 19.30 – 20.00.”
Colonel dr. Corneci, seful Sectiei ATI:
“Pacientul a ramas intubat si ventilat postoperator. Nu au fost incidente in timpul interventiei chirurgicale, dar trebuie sa tinem cont ca are insuficienta respiratorie. El va fi trezit peste aproximativ doua ore, pentru reevaluare neurochirurgicala, ramanand sa vedem si parametrii respiratori, pe baza analizelor pe care le vom efectua.”

Update 17.23: Dr. Florentina Ionita-Radu: “Nu exista riscul de efractie a maduvei, una dintre complicatiile la care ne asteptam. In cursul operatiei, evolutia a fost favorabila, sangerarea a fost mai mica decat ne asteptam si nu a avut nevoie decat de administrarea unei singure unitati de sange. In momentul in care am intrat in operatie, pacientul avea o deficienta respiratorie.”

Update 17.15: Medic conf. univ. dr. Florentina Ionita-Radu: "Interventia medicala asupra pilotului a fost una foarte dificila, a durat peste 4 ore, s-au montat 8 suruburi din titan si a fost fixata o zona mai mare a coloanei decat ne asteptam initial. S-a reusit reducerea hematomului despre care vorbeam ieri, a fost extras de la locul respectiv. S-au redus fragmentele osoase, astfel incat in urma interventiei chirurgicale maduva nu a fost afectata."

Locotenentul comandor Adrian Stancu s-a ales cu fracturi ale coloanei vertebrale, dupa ce s-a catapultat

"Pacientul are un politraumatism prin catapultare, leziunile cele mai importante sunt leziunile de coloana vertebrala, are o fractura cu tasare de corp vertebral T4 si L1, dar cea mai importanta afectiune este tasarea corpului vertebral L1, care este o tasare cu deplasare de fragmente osoase care comprima canalul medular si determina o parapareza, adica pacientul nu-si poate misca picioarele in acest moment", a explicat, luni, general de brigada medic conf. univ. dr. Florentina Ionita-Radu.

Aparatul de zbor s-a prabusit la circa un kilometru de primele case din localitatea Nazarcea. Pilotul a apucat sa spuna turnului de control ca motorul aeronavei sale a murit si ca avionul nu mai raspunde la comenzi.

Accidentul a avut loc in cadrul unui exercitiu NATO, urmarit parca de ghinion. In urma cu patru zile, un elicopter bulgaresc s-a lovit de un vas de lupta in largul Marii Negre.

VIDEO PROTVPLUS.RO