Directorul general CFR: Vom reevalua personalul la fiecare statie, functie si kilometru de retea

cale ferata

Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, va reevalua personalul companiei, care se ridica la aproape 28.000 de angajati si pe care il considera ridicat raportat la dimensiunea retelei.

O decizie de reorganizare va fi luata dupa discutii cu sindicatele si autoritatile.

"Am in plan si in minte sa reevaluam numarul de personal la fiecare statie, la fiecare functie in companie, la fiecare kilometru de retea", a declarat Sophocleous pentru MEDIAFAX.

Compania administreaza aproximativ 15.000 de km de cale ferata si are in jur de 23.000 de angajati, la care se adauga aproape 5.000 din filiale.

Seful CFR nu a avansat o estimare privind numarul de angajati pe care il considera optim, dar a precizat ca raportat la reteaua existenta, numarul acestora este ridicat.

Citește și
CFR Marfa
Falimentul CFR Marfa, partea II. Experiment: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Planul privind reorganizarea companiei trebuie sa fie definitivat pana la mijlocul acestui an, iar decizia va fi luata in urma discutiilor cu sindicatele si Guvernul, potrivit sursei citate.
Sophocleous a subliniat ca infrastructura feroviara nu a fost avantajata din punct de vedere al investitiilor, o mare parte nefiind modernizata sau automatizata. In aceste conditii, investitiile companiei vor include proiecte de mecanizare si automatizare.

El a adaugat ca in cazul reorganizarii companiei si disponibilizarilor de personal trebuie sa fie luate in calcul salariile compensatorii, reformarea personala sau alte beneficii.

Compania isi propune pentru acest an sa realizeze investitii de peste 3 miliarde lei, sustinute in principal de fonduri europene nerambursabile. Anul trecut, suma alocata investitiilor a fost de 1,8 miliarde lei.

Veniturile companiei s-au plasat anul trecut la 4,09 miliarde lei, iar cheltuielile la 3,02 miliarde lei, rezultand un profit de 1,07 miliarde lei, potrivit rezultatelor preliminare comunicate de Sophocleous. El a precizat insa ca profitul este doar contabil, in conditiile in care in rezultatele companiei au fost influentate pozitiv de subventii pentru mentenanta acordate de stat, precum si de stergerea unor datorii la furnizorii de electricitate.

In fapt, din punct de vedere operational compania este pe minus, a precizat Sophocleous, targetul fixat in acest an fiind de break-even, in conditiile unui buget cu venituri si cheltuieli proiectate la 4,45 miliarde lei.

Comparativ, in 2011 compania a raportat la Ministerul de Finante venituri de 4,07 miliarde lei si o pierdere de 708,4 milioane lei.
Sophocleous a afirmat ca problema cea mai mare cu care se confrunta CFR este lipsa de cash-flow, generata in principal de incasarile slabe din taxa de utilizare a infrastructurii (TUI) din partea principalilor clienti, CFR Marfa si CFR Calatori.

"Contabilitatea la CFR este extrem de complicata, eu sunt auditor, am studiat contabilitatea si stiu despre ce este vorba", a adaugat el.

Compania avea la nivelul lunii ianuarie arierate la energie de 350 milioane lei, respectiv de peste 500 milioane lei la bugetul de stat.

Legat de TUI, el a afirmat ca va fi inceputa o analiza, cu consultanti straini, pentru a se identifica un nivel optim al taxei, in opinia sa fiind necesara majorarea acesteia. Taxa de utilizare a infrastructurii acopera peste 90% din veniturile CFR. In prezent, media statistica anuala a TUI la nivel de retea este de 9 lei/tren-km pentru transportul de calatori si de 14 lei/tren-km pentru cel de marfa.

Sophocleous, fost manager la companii precum Romtelecom sau AD Pharma si presedintele Consiliului de Administratie al dezvoltatorului imobiliar Impact, a preluat in ianuarie functia de director general al companiei CFR, in urma unui proces de recrutare de manageri profesionisti.

El a afirmat ca obiectivele generale ale mandatului sau, cu o durata de patru ani, sunt eficientizarea productivitatii si muncii, optimizarea operationala si transformarea companiei, la nivel de mentalitate si mod de lucru.

Seful CFR SA a afirmat ca cel tarziu pana la finele lunii aprilie va fi incheiata o procedura de selectie a membrilor echipei pentru implementarea planului de management, directorii adjuncti si managerii care-i raporteaza direct urmand sa fie evaluati de specialisti independenti. Pozitiile acestora sunt deschise si pentru alti candidati, iar in cazul in care si le vor pierde, acestia vor primi alte functii in cadrul companiei, potrivit sursei citate.
Printre initiativele pe termen scurt, directorul general al CFR a nominalizat evaluarea patrimoniului companiei, actualizarea unor chirii, renegocierea contractelor cu furnizorii dar si standardizarea acordurilor cu acestia si cu clientii.

O alta masura care va fi implementata in perioada urmatoare este valorificarea unor componente nefolosite, prin licitatii de fier vechi programate la Bursa Romana de Marfuri.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Ancheta
Ancheta "Romania, te iubesc". Cine sta in spatele GFR, "privatii" cu flota din trenurile statului

Situatia din compania de stat a favorizat aparitia unor firme private puternice, care demult fac profit in defavoarea CFR Marfa. Din nou, statul nu-si foloseste resursele, ci isi bate joc de ele.

Falimentul CFR Marfa, partea II. Experiment: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta
Falimentul CFR Marfa, partea II. Experiment: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta

Vagoane reparate doar pe hartie,contracte cu intermediari- capusa, directori incapabili sau rauvoitori, asa s-a scris istoria CFR Marfa. Si, de parca n-ar fi fost deajuns, statul roman este la coada Europei si la investitiile in Infrastructura feroviara.

Falimentul CFR Marfa, partea I. De la profit, la o gaura de 450 de milioane de euro in doar 15 ani
Falimentul CFR Marfa, partea I. De la profit, la o gaura de 450 de milioane de euro in doar 15 ani

Ingropata in datorii si cu o cota de piata din ce in ce mai mica, CFR Marfa este un model pentru cum nu ar trebui sa fie gestionata o societate de stat.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.