Directorul CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: „Mecanicul a depăşit controlat. Dacă dormea, era mai bine”

×
Codul embed a fost copiat

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, afirmă că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se numeşte ”o depăşire controlată”, intrând pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată.

”Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat (...) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă, eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Nu vreau să spun nimic, evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici. Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, că a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut. Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă”, a declarat Traian Preoteasa, luni seară, potrivit news.ro.

Directorul CFR Călători a menţionat că persoanele care au fost rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două garnituri feroviare, ci din cauza frânei foarte puternice.

”Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a explicat Preoteasa.

El a precizat că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcţioneze sistemul de siguranţă, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.

Citește și
tren rosiori
Imagini de la Gara Roșiori Nord, unde un tren cu 280 de călători a lovit un altul de marfă. Concluziile primelor cercetări
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat directorul CFR Călători.

Directorul CFR Călători a ţinut să precizeze că ”nu se poate muşamaliza la calea ferată un eveniment”.

De asemenea, CFR a anunțat că luni, la ora 21.10, s-au finalizat operațiunile de repunere pe șină a celor 3 vagoane deraiate din compunerea trenului privat de marfă.

Astfel, marți, 14 martie 2023, personalul feroviar de specialitate va verifica liniile de cale ferată din zona deraierii și va executa lucrările de reparații la infrastructura feroviară afectată, astfel încât circulația trenurilor în stația Roșiori Nord să poată fi reluată în condiții normale si de siguranță și pe liniile 4, 5 și 6.

Reamintim faptul că, traficul feroviar pe raza stației Roșiori Nord se desfășoară în continuare, până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare, doar pe liniile 1,2 și 3, însă fără implicații majore în circulație.

Accidentul s-a produs, luni dimineaţă, între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Compania CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Compania a precizat că traficul în zonă este în continuare perturbat şi se aşteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor.

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Citește și...
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul feroviar din Roșiori de Vede. Trenul de călători nu a oprit la semnalul roșu
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul feroviar din Roșiori de Vede. Trenul de călători nu a oprit la semnalul roșu

La două săptămâni de la accidentul feroviar din Grecia, România a fost la un pas de o tragedie similară. Două trenuri s-au tamponat la Roșiori și aproape 300 de oameni au intrat în panică, în urma coliziunii.

Imagini de la Gara Roșiori Nord, unde un tren cu 280 de călători a lovit un altul de marfă. Concluziile primelor cercetări
Imagini de la Gara Roșiori Nord, unde un tren cu 280 de călători a lovit un altul de marfă. Concluziile primelor cercetări

Un tren cu 280 persoane care circula pe ruta Arad-Bucureşti Nord a lovit un marfar, care transporta autoturisme Ford, luni dimineață, în stația Roșiori de Vede. Primele cercetări arată că ar fi fost vorba despre o eroare umană.

Recomandări
Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare
Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții. 

Situație de urgență în Slănic Prahova, după surparea străzii din centru. Localitatea stă pe un uriaș zăcământ de sare
Situație de urgență în Slănic Prahova, după surparea străzii din centru. Localitatea stă pe un uriaș zăcământ de sare

Este alertă în Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.

STENOGRAME din cazul discipolului lui Bivolaru. Cum și-a mințit o victimă că a salvat-o de la moarte deblocând o chakră
STENOGRAME din cazul discipolului lui Bivolaru. Cum și-a mințit o victimă că a salvat-o de la moarte deblocând o chakră

Un instructor de yoga din București, considerat discipol al lui Gregorian Bivolaru, este acuzat fapte grave.