De la ce ar fi pornit incendiul din Săgeata Albastră: „Pierdere totală de ulei; radiatorul, proptit într-o bucată de lemn”
Experiență de coșmar pentru 90 de călători aflați într-un tren Săgeata Albastră. Garnitura s-a umplut de un fum gros, iar pasagerii au fost evacuați de urgență, în apropiere de gara Golești.
Abia plecaseră din Pitești spre Capitală și nu făcuseră mai mult de zece kilometri.
Fumul dens, care venea din zona motorului, i-a speriat pe călători. Mecanicul și șeful de tren au oprit imediat, iar toată lumea a coborât în câmp. Angajații au folosit apoi extinctoarele găsite în vagoane ca să înlăture pericolul.
Plutonier adjutant Romeo Safta, ISU Argeș: „Incendiul se manifesta la compartimentul motor al garniturii de tren. În momentul sosirii, cele 90 de persoane care se aflau ca și pasageri în interiorul trenului se autoevacuaseră. La fața locului i-am găsit pe mecanicul de locomotivă și pe șeful de tren, acționând deja pentru lichidarea incendiului.”
O femeie, o fetiță de 11 ani și mecanicul de locomotivă au avut nevoie de îngrijiri medicale, pentru că au făcut atac de panică. Cei trei au refuzat însă transportul la spital.
Reprezentanții CFR Călători spun că trenul fusese verificat în gara Pitești cu doar câteva minute înainte de plecare.
Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători: „Din cauza căldurilor, din cauza unui sistem un pic cam defect de ventilație, la intrarea în stația Golești s-a produs o degajare de fum. N-a fost un incendiu! O degajare de fum la acest automotor.”
Pe de altă parte, jurnaliștii de la Club Feroviar cred că ar putea fi vorba și despre o problemă legată de mentenanță.
Adrian Bărbulescu, Club Feroviar: „Este vorba de automotoarele Siemens Desiro, cumpărate la începutul anilor 2000 și la care nu s-a făcut mentenanța cum trebuie. Nu este normal ca, după ce ai luat-o de la reparații, să apară astfel de probleme, să ia foc, practic. În fișa de incident se spune că este o pierdere totală de ulei, plus că radiatorul era proptit într-o bucată de lemn – chestii care nu sunt normale, adică improvizații.”
Unii pasageri au renunțat la călătorie și au fost preluați de un autobuz al Primăriei Pitești. Iar ceilalți și-au continuat drumul spre București cu un alt tren.