Orasul din Romania cu 30 de semne de circulatie in 200 de metri. Explicatia autoritatilor
Soferii care au trecut prin Timisoara cred ca in acel oras s-au adunat toate semnele de circulatie. Pe multe strazi sunt indicatoare din doi in doi metri, cumparate bineinteles din bani publici.
Administratorul firmei care a montat panourile a fost si membru in comisia de circulatie a primariei, iar procurorii DNA, vor da "prioritate" acestui caz.
Gramada de semafoare si indicatoare de pe strazile Timisoarei reprezinta o provocare pentru soferi. Sunt drumuri unde, pe o distanta de nici 200 de metri, au fost montate chiar si 30 de semne de circulatie.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Sunt indicatoare acolo unde nu trebuie, sunt prea multe si unde trebuie sunt prea putine" se plang soferii.
Cand intalnesti 4 indicatoare rutiere in mai putin de 40 de metri, este foarte greu sa fii atent si la sosea pentru ca trebuie sa te uiti mai mult la marginea trotuarului
Dar cum s-a ajuns la aceasta situatie? Primaria Timisoara a semnat un contract cu o firma pentru verificarea si montarea semnelor de circulatie pe o perioada de 14 ani.
Au trecut zece ani, timp in care firma a incasat 20 de milioane de euro din bani publici. Din aceasta suma uriasa s-au instalat in exces semafoare si indicatoare.
"E vorba de preturi care par halucinante, atata timp cat o ora de manopera la supravegherea semafoarelor sare de doua milioane", spune Traian Stoia, viceprimarul Timisoarei.
Nici nu e de mirare ca aceasta firma a ocupat ani la rand un loc fruntas in topul celor din zona de vest a tarii. Mai mult, administratorul firmei era si membru al Comisiei de Circulatie din Primaria Timisoara, cea care aproba necesarul de semafoare si semnalizatoare. La sediul companiei respective, nu am obtinut nici o explicatie.
"Am luat decizia de actualizarea componentei comisiei de circulatie.Nimeni nu are voie sa fie pe o pozitie care sa insemne intr-un fel sau altul conflict de interese", spune Nicolae Robu, primar Timisoara.
Politistii au inceput sa numere indicatoarele si vor sa renunte la o parte din ele.